Een logica vraag?

5 + 5 + 5 = 550
Een horizontaal streep dus ( | ) zo iets moet ergens in de som komen en het antwoord klopt. Probeer met pen en papier.! Suc6.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
4.4K

Het beste antwoord

Deze hoort in de rubriek puzzeltjes.
Maar goed, bij het eerst plusje een streepje zetten, dan wordt het een 4. En dan staat er:
545 + 5 = 550

Toegevoegd na 1 minuut:
Is trouwens een verticaal streepje. | |
---
|

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps, shit, variable pitch hier, zo gaat mijn tekeningetje de mist in;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat was vlot!
AWM
14 jaar geleden
Is ook een oud puzzeltje....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik zat te kletsen terwijl ik aan het intypen was en daardoor was jij natuurlijk veeeeeeel sneller... ;-)
Inderdaad een hele ouwe...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd.!

Andere antwoorden (2)

Je bedoelt natuurlijk een verticale streep.
Je moet een kort streepje plaatsen op een van de plussen zodat het een 4 wordt (een beetje houterig geschreven vier is het dan wel). Dan staat er:
545 + 5 = 550
of
5 + 545 = 550
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht eigenlijk dat verticale streepje door de = heen te zetten. Dan staat er 5+5+5 is niet gelijk aan 550.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Vind ik ook een goed antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut waar en wiskundig correct (dat was ook de categorie). Zo zijn er totaal dus 3 oplossingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is ook een optie +1