Een piramide heeft als grondvlak met een zijde van 1dm.Hoe hoog moet deze piramide zijn om juist 1liter als volume te hebben?weet iemand de oplossing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (2)

Inhoud berekening van een piramide is 1/3 x l x b x h.
De hoogte moet dan 3 dm zijn om een inhoud van 1 liter te hebben. Er vanuit gaande dat het grondvlak in dit geval vierkant is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanx
De inhoud van een piramide is 1/3 x opp. grondvlak x hoogte. De opp. van het grondvlak is 1 dm². De inhoud moet 1 dm³ zijn. De formule wordt dus: 1 dm³ = 1/3 x 1 dm² x hoogte. De hoogte moet in dit geval dus 3 dm zijn. De formule wordt dan: 1 dm³ = 1/3 x 1 dm² x 3 dm.