We hebben een zwembad met een doorsnede van 305 cm. Er staat 75 centimeter water in. Hoeveel kuub is de inhoud? Ik toch blonder dan ik dacht en kom er

Weet jij de formule? Ik ben toch blonder dan ik dacht (-;

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
17.4K

Het beste antwoord

Bijna 5,5 kuub (dus 5.500 liter)

De inhoud van een cilinder (want dat is de vorm) is grondvlak * hoogte. Het grondvlak is pi*straal^2.

Dan kom je op:
= Pi*(3.05/2)^2 * 0,75 en dat is ongeveer 5,48 m^2

Toegevoegd na 1 uur:
Oeps: 5,48 m^2 moet natuurlijk 5,48 m^3 zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, tikfoutje ;-(

Andere antwoorden (2)

De formule is lengte x breedte x hoogte, en ik weet niet wat de breedte is, ( nu weet ik 305 x 70 x iets)= iets
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een cilinder hè.
bij een cirkel is de formule: pi*straal in het kwadraat* de hoogte. Pi is 3,14 de straal is de helft van de doorsnede (is dus 1,525 meter), en de hoogte is 0,75 meter.