Wanneer haal ik 99% (zie vraag).

Elke morgen speel ik een spelletje Freecell.
(Neen, geen huiswerk of raadseltje.)

Ik stop nooit met een spel dat niet uit is gespeeld.
Nu heeft iemand anders de pc gebruikt en mijn perfecte score verprutst.

Welke formule zou ik kunnen gebruiken om te weten wanneer ik terug 99% heb ? 100% is natuurlijk niet meer haalbaar.

Er zijn 662 potjes gespeeld, en 655 gewonnen... wanneer zit ik terug aan 99% ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is het ook nog mogelijk 100% te halen, dit omdat zodra je meer als 99,5% van de spellen hebt gewonnen de computer dit als 100% zal zien! Aangezien je 7 verloren potjes heb moet je nu tot 1050 of 1051 potjes gaan!
Succes want je hebt dus voorlopig nog wat te doen;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm, als je alleen naar wint, speel je dan niet beneden je nivo?
In het spel lijkt me weinig uitdaging te zitten en per se een score van 99% willen halen... Klinkt bijna dwangmatig. But hey, who am i to judge.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad wel dwangmatig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha... 01...als je wat cynisch gaat doen, vind ik dat altijd leuk. Alleen moet je dan wel je feiten juist hebben hé !

Het beste antwoord

Bij 700 gespeelde potjes waarvan 693 gespeeld;) want die 7 verloren is 1% van 700
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me juist, maar hoe kom je daar nou op ? Begin je gewoon alle getallen af te gaan of heb je een methode ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens is het ook nog mogelijk 100% te halen, dit omdat zodra je meer als 99,5% van de spellen hebt gewonnen de computer dit als 100% zal zien! Aangezien je 7 verloren potjes heb moet je nu tot 1050 of 1051 potjes gaan!
Succes want je hebt dus voorlopig nog wat te doen;) Dit is gewoon puur je %-tjes berekenen! Je hebt er 7 verknalt dat moet dus 1% worden.
Als je dat keer 99 doet kom je op 693 bij elkaar is dus 100% dus 700 potjes;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij rondt Windows hier naar beneden af en niet naar boven. Bij 7 verloren spelen kom je op 655/662*100=98,94% Dat zou bij afronden dus al 99% zijn. Hier wordt duidelijk gekapt, dat houdt in dat er pas bij 700 spellen 99% staat (mits er geen verloren wordt natuurlijk).

Andere antwoorden (2)

Wat je ook zou kunnen doen is die verpeste score weer herstellen. Dit kan je doen door in je registry bij HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\FreeCell
de lost wat aan te passen. Pas op: rommelen in je registry is gevaarlijk, dus als je niet snapt wat ik hier bedoel, blijf er dan af!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een system restore te doen naar de tijd dat de score nog wel in orde was. Of inderdaad de registry even modificeren, maar dan is de lol er snel vanaf...