hoe bereken je ook al weer de oppervlakte van een driehoek? heb het in de 2e gehad. maar ik heb het nu weer nodig.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1.1K

Het beste antwoord

0,5 x basis x hoogte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gemakkelijkste formule is:

Oppervlakte driehoek = (basis * hoogte)/2

Met basis wordt dan een zijde van de driehoek naar keuze bedoeld, de hoogte is de loodrechte afstand van het hoekpunt dat tegenover die zijde ligt, tot die zijde. Bij een rechthoekige driehoek kan je hiervoor dus gewoon de rechthoekszijden gebruiken.

Er bestaat ook formules om de oppervlakte van de driehoek te berekenen als je bijvoorbeeld de lengtes van de drie zijden kent, maar niet per se een hoogte. Dat is de formule van Heron, zie bijgevoegde link voor de precieze formule.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken:

BASE * HEIGHT * 0.5 = AREA

We kunnen dit bewijzen. Maar dat doe ik hier niet.