wat is de beste manier om standaard berekeningen uit te voeren?

Ik stel deze vraag omdat ik aan een opleiding begonnen ben.VAPRO A (MBO 2).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Het beste antwoord

Standaard berekeningen bestaat meestal uit verschillende variabelen.Afhankelijk van het aantal variabele geldt deze regel: gegeven een formule met 3 onbekende dan moeten er twee onbekende bekend zijn of min twee vergelijkingen waaruit je dan verder kan werken.
Enkele voorbeelden zijn:
a=b + c ,het volgende moet bekend zijn a,b of a,c of b,c
Een ander voorbeeld
a=bc+d
Verander bc in e dan geldt
a=e+d, het volgende moet bekend zijn a,e of a,d of e,d
Dit is een simpel voorbeeld maar het vormt wel de basis

Met 2 vergelijkingen:
a=b+3
2a=b+6

Trek deze van elkaar af dan geldt:
-a=-3 ( de b is nu weg)
a=3

dus a=b+3,3=b+3 dus b=0

Hopelijk heb ik je vraag goed begrepen en ben je tevreden met het antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Voor standaard berekeningen kun je software kopen (zoek maar eens in google, dan zie je zo het e.e.a.).
Een andere optie is om zelf de formule(s) in Excel te maken, zodat je alleen de variabelen hoeft in te voeren om de uitkomst te krijgen.
Als je nog in je opleiding zit, is het misschien ook wel goed om het geregeld op de ouderwetse manier (op papier) te doen, dat vergroot het begrip.
Succes met je opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook een klein programmaatje schrijven.
Ik weet niet of je daar veel verstand van hebt.
Op grafische rekenmachines kan dat zoiezo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op een duur wiskundig rekenmachine.