Welke manieren zijn er om hoeken van een rechthoekige driehoek te bereken?

Ik weet de sinus, tanges en cosinus al. Je hebt ook met alpha beta en gamma, maar zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde

Antwoorden (1)

Je hebt nog de sinusregel en de cosinusregel. En als je twee hoeken al hebt kun je 180-hoek1-hoek1 doen. Als je weet dat de driehoek gelijkzijdig is (maar dan is het natuurlijk niet meer rechthoekig), zijn alle hoeken 60 graden. Is de driehoekgelijkbenig en je weet de 'afwijkende' hoek, dan doe je 180-hoek, endat gedeeld door twee.