Zou iemand een korte uitleg willen geven over hoe je: formules tussen haakjes uit moet rekenen? Ik snap er vrij weinig van!

Het komt in de toets van morgen voor

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou je een voorbeeld van zo'n formule kunnen geven? Je vraag is me nu niet helemaal duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de vraag al goed beantwoord gekregen, dus is het niet meer nodig, maar toch bedankt voor de hulp!

Het beste antwoord

de vogelbekmethode werkt voor mij het beste.

(3+4)×(5+2) gebruik je de vogelbekmethode (zie plaatje)

eerst doe je 3 x 5 (zwarte lijn)
dan doe je 3 x 2 (rode lijn)
dan doe je 4 x 5 (gele lijn)
dan doe je 4 x 2 (blauwe lijn)

dat zet je allemaal achter elkaar, reken je uit e je hebt je antwoord

Toegevoegd na 2 minuten:
Antwoord toevoegen:

3x5 = 15
3x2 = 6
4x5 = 20
4x2 = 8

15 + 6 + 20 + 8 = 49

(3+4)×(5+2) = 49

Mocht er in je som dit voorkomen:

(4-2) dan moet je op het moment dat je iets met die 2 vermenigvuldigd een min ervoor zetten want die staat ook in de eerste notatie, onthoud dat.

(echter min x min = plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede uitleg! +Afbeelding

Andere antwoorden (2)

Eerst alles tussen de haakjes uitrekenen tot een enkel getal en dan de haakjes weglaten. Voorbeeld:
(3 + 4) * ((5 + 10) /3) =
(7) * ((15)/3) =
7 * (15/3) =
7 * 5 = 35
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerste moet je alles tussen haakjes doen. Daarna moet je Machtsverheffen, Vermenigvuldigen, Delen, Worteltrekken, Optellen en Aftrekken.