wat is de primitieve van en hoe differentieer je 2 sin(x) - cos(x)?

met alle regels die we hebben gehad kom ik er gewoon niet uit. Wie kan mij helpen en uitleggen hoe het moet.

misschien heb je wel een tip voor mij voor het differentieren en primitiveren van goniometrische functies (al is dat weer een vraag apart)

Toegevoegd na 10 minuten:
ik ben vooral opzoek naar de primitieve en dan het liefst met een uitleg erbij....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
5.2K

Het beste antwoord

Afgeleide
2cos(x) + sin(x)

Primitieve
-2cos(x) – sin(x)

Toegevoegd na 4 minuten:
De afgeleide van SIN = COS en de afgeleide van de COS = - SIN.

Primitiveren is het tegengestelde van integreren
de primitieve van COS is dus SIN en van -SIN is dat COS
(en dus van SIN = - COS).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

f(x)=2sinX - cosX
f'(x)= 2cosX + sinX
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
f=sinX
f'=cosX f=cosX
f'= -sinX