een uitstulping...
of een rekensom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Iets wat niet meer heel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je die van rekenen bedoelt: Een deel van iets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een breuk kan je het best als een deling omschrijven.
13 jaar geleden
Aangezien de vraag in de rubriek wiskunde geplaatst is, gok ik dat je dit bedoelt:

"Een breuk in engere zin is de uitkomst (quotiënt) van een deling van twee of meer gehele getallen. Als de teller kleiner is dan de noemer, ligt de breuk tussen 0 en 1 (bijvoorbeeld 1⁄2). Soms wordt een geheel getal plus een breuk tezamen ook een breuk genoemd (bijvoorbeeld 2+3⁄4).

Een breuk met teller 1 noemt men een stambreuk (bijvoorbeeld 1⁄40).

Een breuk is een rationaal getal en ieder rationaal getal kan als breuk (in ruimere zin) geschreven worden. Er bestaan ook getallen die niet als breuk te schrijven zijn, de zogenaamde irrationale getallen.

Men spreekt over een echte breuk wanneer de teller kleiner is dan de noemer (bijvoorbeeld 2⁄3 of 1⁄5) en over een onechte breuk wanneer de teller groter of gelijk is aan de noemer (bijvoorbeeld 6⁄5 of 1⁄1). Onechte breuken leveren een getal op dat groter of gelijk is aan 1."

Bron met nog veel meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Breuk_%28wiskunde%29
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als lichamelijk mankement/probleem: dat een onderliggen weefsel uitstulpt naar buiten omdat de deklaag kapot is. Vergelijk het met een fietsband, wanneer de buitenband een gat heeft waardoor de binnenband naar buiten uitpuilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We zijn hier op het onderdeel 'wiskunde'. ;)
Wel een komisch antwoord ;p
Als er iets kapot gebroken is. De adhesie tussen de delen die ontstaan zijn is dan weg.
13 jaar geleden
een fractuur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een deling. Als je 10 deelt door 2, krijg je 10/2. Maar dit schrijven we als 5. Soms is een breuk wel handig, als het niet logisch is om deze als cijfer neer te schrijven of als het niet kan. Voorbeeld:

(a+6)/324 [ niet logisch ]
1/8 [ makkelijker ]
x/0 [ kan 'niet' ]
(sqrt(-25))/0,5 [niet logisch, kan wel.]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de wiskunde:
de uitkomst (quotiënt) van een deling van twee of meer gehele getallen.

Verder:
verbreking in de samenhang van delen
barst
sierketting met zilveren platen

Medisch:
botbreuk uitzakking van een ingewand
verbreking van betrekkingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rekenen:
een getal dat niet heel is, je kan het schrijven als een kommagetal of als een breuk. Bijv. 0,25= 1/4
Niet rekenen:
Iets dat kapot is.