Dit is om te voorkomen dat je bv wateraansluitingen op de gasleiding kan schroeven. op deze manier apssen alleen onderdelen op de aansluiting die specifiek voor gas gemaakt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gasdraad is er zowel in linkse als rechtse uitvoering. Is dus niet specifiek 'links'. Hangt er helemaal van af bij welke toepassing het wordt gebruikt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gasdraad van flessengas is links. Van aardgas niet.
Dat is om te voorkomen dat mensen die er geen verstand van hebben, onderdelen in het systeem gaan monteren die niet bestemd zijn voor gas. Die passen dan eenvoudigweg niet.