zijn deze zaden eetbaar.mijn hond knabbelt er steeds op als ik hem uitlaat.

mijn hond knabbelt er steeds op als ik hem uitlaat.

Toegevoegd na 17 minuten:
zijn ze voor mensen eetbaar?

Picture for question
13 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze lijken me niet erg lekker maar als je zo nieuwsgierig bent zou ik t gewoon proberen.smakelijk eten...:)
niko
13 jaar geleden
ok. ik heb het geprobeerd.zeer bitter,de smaak laat denken aan de velletjes die om verse walnoten zitten.geen aanrader.

Het beste antwoord

Het zijn voor zover ik zien kan zaden van de Esdoorn (ook wel Acer of Ahorn genoemd). Ik weet alleen dat ie giftig is voor Papegaaien, maar indachtig de Ahorn siroop (Maple Sirup - Canada) die er van gemaakt wordt, denk ik dat het voor zoogdieren nog wel mee valt. Te meer ook daar je zegt: de hond knabbelt er steeds op. Hij/zij heeft dat dus vaker gedaan en is niet ziek geworden. Wellicht dat het enigszins zoetig smaakt. Ik neem niet an dat hij/zij er kilo's van binnen krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor de goede orde: De siroop wordt niet van de zaden gemaakt maar van sap uit de boom. Dat het zaad dan giftig zou zijn is niet erg waarschijnlijk. Voor papegaaien is "alles" van de esdoorn giftig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor,als je hond ze niet lekker vond had hij ze wel weer uitgespuugd,kunnen geen kwaad.hij poept ze vanzelf wel weer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijken mij of van esdoorn of van linde
Van linde en esdoorn wordt heilzame thee getrokken .
Over de zaadjes heb ik niks gevonden dat op iets toxisch voor de mens lijkt. Over honden nog minder. Wat betreft esdoorn zou het de melkvorming verbeteren en helpt tegen slangenbeten.