Als er een blackhole in het midden van de melkweg zit hoe lang duurt het dan voordat de aarde wordt opgeslokt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

dat gebeurt nimmer,want dan is de Aarde al "opgeslokt" door de zon,die over 5 miljard jaar in een rode reus zal zijn veranderd,na álle waterstof in helium te hebben omgezet.

En het duurt daarna nog tálloze miljarden jaren eer de resten van ons zonnestelsel (als dat dan nog bestaat)---de zon zal dan allang een zgn. witte dwergster zijn geworden---- öpgeslokt"worden door het superzware zwarte gat in het melkwegcentrum.

nee,de kans daarop is écht nihil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In principe nooit, want de aarde, zon en alle andere dingen in de melkweg draaien gewoon in een baan om het zwarte gat heen. Het wordt anders wanneer je te dichtbij komt. Dan loop je het gevaar opgeslokt te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan alleen als het zwarte gat groter wordt, maar het is ook bewezen dat het heelal uitzet.. Dus de vraag is of het heelal sneller uitzet dan het zwarte gat groeit, en dit weten we nog niet maar het zal waarschijnlijk langer duren dan de aarde oud is.. Dus geen zorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen de tijd dat ons zonnestelsel aan de beurt is, bestaat het al niet meer. Dit zijn zeer langdurige processen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo ver ik weet niet, alles waar het zwarte gat vat op heeft gehad is al opgeslokt. alles wat daar buiten zit draaid in een stabielen baan.
hierdoor zal het zwartengat niet meer mateerie op kunnen nemen ( hooguit en verdwaalde vallende ster ofzo ) dus zolang als deze niet groeid zal er niks gebeuren.