in hoeverre kun je een piano demonteren en hoeveel weegt het zwaarste stuk dan????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Antwoorden (4)

het massieve metalen frame zal het zwaarst zijn, alle houten delen gaan meestal per paneel en zijn demontabel. het metalen frame zal 30 tot 40 kg wegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit een frame in van gietijzer. Een goeie piano is loodzwaar. Zou er niet zelf aan beginnen. Dat frame weegt minimaal 100kg. Uit elkaar halen is eigenlijk niet mogelijk. Er zijn niet voor niets gespecialiseerde transporteur voor. Is nog gevaarlijk ook. Vooral als je de trap op en af moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt hem tot het laatste schroefje demonteren.
Het frame is het zwaarte stuk en weegt tussen de 22,5 en 43 kg afhankelijk van de piano.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gietijzeren frame waarop de snaren zitten is het zwaarste deel. Demonteren is niet te doen. Wel kun je van de kast van de piano wat houten panelen wegnemen, maar dat maakt hem niet heel veel lichter. Het onderdeel waarop de hamertjes zitten kun je ook vrij eenvoudig wegnemen, maar ook daar schiet je niet veel mee op. Piano's zijn nu eenmaal zwaar, beter kun je hem niet zelf op je nek nemen, maar dit overlaten aan een gespecialiseerde pianotransporteur.