Is het waar en wetenschappelijk bewezen dat na een oorlog meer jongens geboren worden dan meisjes?

oorlog ,evenwicht,jongens meisjes.

Toegevoegd na 1 uur:
ik doelde eigenlijk op een oorlog waar zoveel mannen sneuvelde (2 wereld oorlog)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Loenie.
wel is waar niet wetenschappelijk bewezen,maar toch vraag ik mij af al die mijoen soldaten die gesneuveld zijn,er moet toch een geboorte golf zijn geweest in 1945.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het antwoord op je vraag niet maar wat wel opvalt is dat er meer oorlogen zijn in gebieden waar meer jongens/mannen zijn.

Het beste antwoord

Het grootste deel van de mannelijke bevolking in nasi Duitsland is in de tweede wereld oorlog omgekomen. De jonge vrouwen konden geen mannen meer vinden.
De natuur heeft dit op een wonderbaarlijke manier zeer snel weten te herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er worden sowieso meer jongens geboren dan meisjes.

Uit onderzoek blijkt dat er net iets meer jongens geboren worden dan meisjes; van de 100 baby’s ongeveer 51 jongens en 49 meisjes. Waardoor dit komt is nog niet precies duidelijk, waarschijnlijk spelen bepaalde hormonen hierbij een rol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook wordt beweerd dat jongenssterfte hoger ligt dan meisjessterfte.

Toegevoegd na 2 uur:
Het is wetenschappelijk niet bewezen dat er na een oorlog meer jongens worden geboren dan meisje.
Omdat er altijd al iets meer jongens worden geboren dan meisjes, kan het toeval zijn dat na een oorloog verhoudingsgewijs meer jongens dan normaal geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een onderzoek gedaan naar de vraag waarom er in de oorlog meer meisjes geboren worden dan jongens en na de oorlog meer jongens. Dit komt doordat er in de oorlog minder eten was. En doordat er minder eten was werden er meer meisjes geboren omdat zij minder eten nodig hebben om te groeien. Kijk maar naar de calorien voor een man en vrouw. Na de oorlog was er weer meer eten dus werden er meer jongens geboren. klinkt raar maar het schijnt waar te zijn.