Wat voor eenden zijn dit (zie foto)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Amadea
9 jaar geleden
Nakomelingen van dit stel: http://broedeieren.webstarts.com/uploads/Eend_20van_20vorst_20vpn.jpg
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die is leuk! Hahah
Reddie
9 jaar geleden
Volgens mij zijn het meeuwen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn wel eenden, foto is alleen wat slecht, M'n broer stuurde hem op, liepen in de achtertuin.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik ben geneigd te denken dat het gewoon verwante boereneenden zijn, die door toeval deze kleuren hebben.
Erna55
9 jaar geleden
http://daarruud.home.xs4all.nl/fuscus2f.html Toch lijkt de foto op meeuwen .
Rieneke1
9 jaar geleden
Erna, als je op de foto klikt, wordt die wat groter, en zie je dat de linkereend duidelijk een eendensnavel heeft. Ook de staart klopt niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemde eenden .

Antwoorden (3)

Het is een onvolwassen grote mantelmeeuw.
Reddie
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Die hebben een gele snavel. De foto van vraagsteller laat toch echt eenden zien.
Reddie
9 jaar geleden
@Amadea , de jonge vogels hebben nog geen gele snavel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het geen min waard, daarvoor vind ik de foto te onduidelijk.
Het lijkt me echter dat het wel degelijk om eenden gaat.
Rieneke1
9 jaar geleden
Ook van mij geen min, maar mantelmeeuwen hebben een duidelijke staart. Verder zouden ze niet onvolwassen zijn, want deze kleur hebben alleen volwassen meeuwen, na enkele jaren: daarvoor zijn ze afnemend bruinig gevlekt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zijn geen meeuwen, kijk maar naar de snavel die is plat.
Erna55
9 jaar geleden
Ik zie op de foto geen platte snavel.
Voor de tekening en kleur snavel van de meeuw: http://daarruud.home.xs4all.nl/fuscus2f.html
Erna55
9 jaar geleden
Degenen die graag willen minnen, doen daar zoals gewoonlijk geen uitleg bij.
Ook al is dit mogelijk niet het juiste antwoord, ik zal een compensatieplus geven.
Amadea
9 jaar geleden
Raar om een overduidelijk fout antwoord waardevol te vinden. Dan kan jij nog ontelbaar veel meer compensatieplussen gaan uitdelen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Ik mis het "petje" dat de ekstereenden hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Erna55
Ja, ik ook. ;)
Vond deze van alle foto's die ik heb doorgenomen wel de meeste overeenkomsten hebben.
Erna55
9 jaar geleden
Het minnetje is overigens niet van mij.
Dit zijn tamme eenden, onder vogelaars ook wel aangeduid als soepeenden of parkeenden. Dat zijn tamme afstammelingen van de gewone wilde eend. Kenmerkend voor deze vogels is dat ze een mengelmoes zijn van allerlei rassen en soorten en er daarom allemaal net even anders uitzien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind je antwoord heel aannemelijk.
Maar de eenden uit de vraag zie ik niet terug in de foto's in je bronnen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik probeer in mijn antwoord duidelijk te maken waarom niet. Parkeenden hebben geen vast verenkleed. Elke parkeend ziet er anders uit. Het is daarom onmogelijk om van alle bestaande varianten van de parkeend een foto te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik.
Het verbaast me wel dat er verder niet/nauwelijks foto's te vinden zijn van een eend met een gelijkend verenpak.
Maar nogmaals: ik vind je antwoord heel plausibel.