Wat is er goed aan alcohol?

alles heeft zo zijn voor- en nadelen.
zijn goeie en slechte eigenschappen.

Wat zijn nou echt dingen wat alcohol in het goeie daglicht zet.

wat zijn de goeie eigenschappen van alcohol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Alcohol verdooft ook. Als je kiespijn hebt en geen tandarts om meteen naartoe te gaan neem dan een slokje van een flink sterke alcoholische drank bv. wodka, slivovitz, raki, jenever, whisky of cognac. Niet doorslikken maar de zere kies ermee blijven spoelen.

Als je 't doorslikt verdooft het ook maar dat is een andere verdoving, nl die van de geest en ik bedoelde hier die van het lichaam. ;-)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

- Je kan goed wonden genezen
- Het verdunt je bloed (Goed tegen hoge bloeddruk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan alcohol in potjes doen om zo dingen beter te laten behouden zoals insecten tot dode dieren, word veel gedaan in de biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet maar 1 goeie eigenschap. Je bloed word dunner, zodat je minder kans hebt op stolsels. verder heb ik geen idee wat er nog meer goed aan is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het punt met alcohol is dat verslaving en misbruik op de loer liggen.
maar met mate gebruikt, is het erg ontspannend.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dank je, dat is moos, gered van de verdrinkingsdood.
hij is m'n jongste.
het wordt ook voor parfum gebruikt, en in sommige thermometers.
Het wordt ook als oplosmiddel gebruikt.

Toegevoegd na 12 minuten:
oh, en heeel lang geleden maakte je ook nog de koppen van je cassettedeck er mee schoon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een goede ontvetter........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In rode wijn zit de stof resveratrol en deze stof is --inderdaad-- goed als werking tegen bloedstolsels.

Vandaar dat vele medici het zelfs aanraden om 1 hooguit 2 glaasjes wijn per dag te drinken.

Bovendien maakt alcohol iemand relaxter,maar dan met matig gebruik natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontsmettend, dood bacteriën
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alcohol verhoogt namelijk het gunstige HDL-cholesterol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is goed om te ontsmetten (ontsmettingsalcohol).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn al een hoop antwoorden gegeven.
De slechte kant van alcohol kennen we wel. Alcoholisme en verslaving zijn wel bekend.
Een andere nadelige eigenschap is dat het licht ontvlambaar is. Dus altijd oppassen met ontstekingsbronnen in de buurt.
Maar er zijn ook al veel voordelen genoemd.
Ontvetten kan trouwens ook een nadeel zijn
Alcohol wordt veel toegepast in de chemische industrie. Je vindt het terug in allerhande schoonmaakmiddelen.
Het wordt ook gebruikt als brandstof. Bijvoorbeeld Spiritus, wat ook weer een reinigingsmiddel is. Of de bio-ethanol in sfeerhaarden.

En dan hebben we het slechts over Ethanol.
Alcohol is de verzamelnaam van een grote groep chemische verbindingen die op grote schaal worden toegepast in de chemische industrie. De producten o.b.v. alcoholen vindt je terug in de dagelijkse praktijk, ook in huis.