Is het niet beter om al de moeite en geld die aan het op uitstervende rassen besteed worden aan levensvatbare rassen te besteden ?

Het is toch heel gewoon dat bepaalde rassen uitsterven door verandering van klimaat,leefomstandigheden. Houden we nu niet symbolisch een ras in stand dat eigenlijk geen bestaanrecht meer heeft ?
Dit kan zijn wereldwijd maar ook plaatselijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Natuurlijk, maar panda's en marters leiden zo prettig de aandacht af van dat we tegelijkertijd Afrika voor een krats van zijn grondstoffen ontdoen (de moderne slavernij).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk.
Maar er zijn altijd mensen die het zieliger vinden dat een panda uitsterft dan dat er kinderen sterven van de honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad van alle tijden, dat diersoorten uitsterven.
alleen gaat het nu, door toedoen van de mens, in een duizelingwekkend tempo.
naar mijn idee hebben mensen de morele plicht te proberen het kwaad wat ze doen misschien niet ongedaan te maken, maar te doen wat binnen hun vermogen ligt om het tij te keren.
13 jaar geleden
Aan de levensvatbare rassen hoef je geen geld te besteden lijkt me. Je moet er alleen voor zorgen dat ze door menselijk ingrijpen niet uitgeroeid worden.

Als het uitsterven van rassen veroorzaakt wordt door menselijk ingrijpen lijkt me dit goed om te voorkomen. En dat kost geld.