Wanneer doe je : of x bij de bied-laat koers?

Zijn hier ook steekwoorden waarbij je kunt zien of je de bied/laat koers moet delen of vermenigvuldigen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (1)

Dat delen of vermenigvuldigen heeft niet zoveel met de bied of laatkoers te maken, mar meer hoe de koers is aangegeven
Bijv.

1 EUR = 1.363 - 1.384 USD ................................... 1

voor 100 EUR krijg je 100 x 1.363 = 1363 USD en
voor 1384 USD krijg je 1384 : 1.384 = 100 EUR terug

Het wordt anders als men de koers aangeeft per 1 USD

1 USD = 0.7225 - 0.7337 EUR ..................................2

voor 100 EUR krijg je 100 : 0.7337 = 1363 USD en
voor 1384 USD krijg je 1384 x 0.7225 = 100 EUR terug

Er is geen ezelsbruggetje voor simpele ezels. In dat geval moet je gewoon slim zijn

In geval 1 is gegeven USD/EUR
Als je een bedrag in EUR hebt, dan moet je vermenigvuldigen en dan krijg je USD als antwoord
Als je een bedrag in USD hebt dan moet je delen en krijg je een bedrag in EUR als antwoord, immer USD /USD/EUR = USD* EUR/USD = EUR
De tweede stap is bedenken dat je altijd in de verlies situatie zit, jij krijgt de slechtste deal en de wisselaar krijgt de beste deal.
Simpel? Nee, maar dat is handel nooit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Kortom bekijk eerst met behulp van de dimensie achter de koers wat een valide transactie is:
1. USD/EUR kun je alleen mat vermenigvuldigen met EUR of delen door USD
2. EUR/USD kun je alleen mat vermenigvuldigen met USD of delen door EUR
en neem daarna je verlies.