Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom is het in nederland "overbevolkt" en is er in duitsland en belgie nog zoveel vrije ruimte over

zie de landkaart, nederland is volgebouwd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
837
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat Nederland volgebouwd is? Dat is niet zo hoor..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeleken met du en be wel, het aantal steden en dorpen op het totaal oppervlakte is veel hoger dan de omringende landen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh, als ik in de trein of de auto zit, zie ik toch echt heel veel leegte in Nederland.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de geschiedenis zie je dat mensen zich altijd willen vestigen op kruisingen van wegen en dus ook en vooral waar vaarwegen overgaan in landwegen.
Nederland is de delta van de Rijn, de Maas en de Schelde.
Daarbij komt dat de ene activiteit vaak weer een of meer andere aantrekt. Als je eenmaal veel mensen bij elkaar hebt heb je ook afzet voor andere markten; hoe meer mensen en verschillende activiteiten hoe meer andere activiteiten en mensen dat ook weer aantrekt (totdat alles er te duur wordt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nederland is niet volgebouwd. Ik weet niet wat voor landkaart je gebruikt, maar als je een wegenkaart hebt zie je veel wegen die voor de duidelijkheid veel breder zijn weergegeven dan ze in werkelijkheid zijn. NL is wel een dichtbevolkt land, maar volgebouwd is niet waar. Belgie en Duitsland hebben meer 'natuur' waar niemand woont/wil wonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In nederland wonen per vierkante meter meer mensen dan in duitsland of belgien. Dus je zou kunnen zeggen er wonen in nederland verhoudingsgewijs meer mensen
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding