Waar gebruiken Huisstofmijten hun tentakels voor? En zijn ze gevaarlijk?

Ik las in het blad de quest, dat er huisstofmijten in je bed zitten. Nu vind ik dat niet eng als ik dit hoor, maar wel nu ik voor het eerst van mijn leven een plaatje van zo'n mijt zie! Ze zijn 0,3mm, en dat vind ik best groot! In een bed van ongeveer 5jaar oud zitten er al gauw 20.000 stuks! Ik zag ook op de plaatjes in google dat ze grote tentakels hebben. Wat doen ze daar mee? En als je nou heel wild gaat bewegen in bed, breken die tentakels dan af? En zijn die beestjes gevaarlijk of schadelijk voor je gezondheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je hier wel wat aan hebt. http://www.allergieoplossingen.nl/categorie/huisstofmijt/ http://www.tegenhuisstofmijt.nl/

Antwoorden (3)

Huisstofmijt is eigenlijk gewoon het stof wat ook op je kast ligt. Het is niet schadelijk voor de gezondheid en ze doen je niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet schadelijk voor je gezondheid .
lees mijn antwoord op de vraag maar eens dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
arthur123: je weet niet waar je het over hebt.
Je merkt er haast niets van. Ze kunnen ook niet zo veel kwaad. De 'tentakels' zijn de pootjes waarmee ze onder andere voedsel naar binnen werken. Ze leven van jouw huidschilfers in bed. Ze kunnen wel problemen opleveren als je allergisch bent voor de uitwerpselen of vervelling. Met name als je astmatisch bent kun je het hier benauwd van krijgen. Het zijn er inderdaad veel, maar ze zijn ook erg klein. Je hebt er vast ook al veel verorberd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisstofmijt is een zeer klein beestje, je zegt dat je ze best groet vindt, maar ze zijn vrijwel niet te zien, zo klein.
Ze leven van de huidschilfers van de mens en iedereen verliest iedere dag huidschilfers.
Ze zijn zo klein, dat ze met het stof in huis kunnen meezweven.
Het beestje zelf is volkomen onschadelijk, maar hun uitwerpselen kunnen bij de mens een hevige allergische reactie op leveren.
Naar schatting hebben 10 % van de bevolking allergie van dit beestje.
Tentakels die je gezien hebt op de foto, zijn ze pootjes, hij heeft er , net als de spinnen.

Toegevoegd na 51 seconden:
groet = groot