beleven vrouwtjes dieren een orgasme tijdens de paring?

Als je filmpjes ziet van parende dieren(of in het echt) is het altijd: mannetje er op en 10 seconden later is "het" over, het lijkt er op dat het vrouwtje er geen plezier aan beleeft maar het toelaat vanwege de voortplanting. Is dit schijn of heeft een vrouwtje in die korte tijd ook een orgasme?

7 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ja, vrouwtjes dieren kunnen een orgasme ervaren tijdens de paring. Dit is een biologisch proces dat wordt veroorzaakt door de stimulatie van de geslachtsorganen. Het orgasme kan verschillende voordelen hebben, zoals het verhogen van de kans op zwangerschap.
Bronnen:
een maand geleden