In welk gebied kunnen er geen mensen en dieren leven ?

Weet jij het antwoord?

/2500

In Chernobyl kunnen geen mensen en dieren leven omdat daar een kerncentrale is ontploft. De straling is zowat over de hele wereld gegaan waardoor heel veel mensen aan kanker zijn gestorven en/of verminkt zijn geraakt. Toegevoegd na 2 minuten: Je kunt Chernobyl schrijven, maar ook Tsjernobyl.

Uit de vele documentaires die ik al gezien heb blijkt dat er overal wel enige vorm van leven mogelijk is.In alle gebieden bestaat er enige levensvorm.

Ik lees nergens dat het 'gebied' "op aarde" moet liggen (je kunt je afvragen of de categorie "biologie" dat zou moeten impliceren, ik vind dat dat niet automatisch het geval hoeft te zijn). Dat er geen leven mogelijk is in de zon, of op het oppervlak van een neutronenster lijkt me een redelijk veilige gok. In de aardkern zal ook wel niet kunnen. Om zomaar wat voorbeelden te noemen. Op aarde lijkt het me wat lastiger om zo'n gebied te vinden. Ik denk niet dat er een plek is waar de omstandigheden zodanig slecht zijn dat er helemaal niks kan leven. Zo'n plek zou natuurlijk theoretisch wel kunnen ontstaan na een nucleaire ramp, of een zeer ernstige chemische verontreiniging. Maar op dit moment bestaan zulke gebieden voor zover ik weet -gelukkig- niet.

in een aktieve vulkaan is geen leven mogelijk omdat de temperatuurer te hoog is voor de rest komen mensen overal op aarde voor

er zijn overal wel organismes hier op aarde op de heetste maar ook op de koudste plekken zouden organismes kunnen leven alleen zijn die nog niet gevonden

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100