In welk gebied kunnen er geen mensen en dieren leven ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
1K
ronron1212
10 jaar geleden
Overal leven dieren

Antwoorden (5)

In Chernobyl kunnen geen mensen en dieren leven omdat daar een kerncentrale is ontploft. De straling is zowat over de hele wereld gegaan waardoor heel veel mensen aan kanker zijn gestorven en/of verminkt zijn geraakt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt Chernobyl schrijven, maar ook Tsjernobyl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Op 26 april 1986 ontplofte één van de reactoren van de kerncentrale Tsjernobyl na het mislukken van een proef. In deze documentaire uit 2007 wordt getoond hoe dieren overleven in de wegens radioactieve straling door mensen verlaten zone rond de Kerncentrale Tsjernobyl. In deze post-apocalyptische wereld krijgt de natuur en sommige dieren door de afwezigheid van mensen nieuwe kansen terwijl tegelijkertijd het gevaar van besmetting groot is, met name bij dieren aan de top van de voedselketen en wilde zwijnen die hun voedsel dicht bij de grond zoeken. Maar toch blijkt het een waar natuur reservaat te zijn waar het leven bloeit. Er leven daar wel degelijk dieren.
http://www.documentairenet.nl/review/chernobyl-reclaimed-an-animal-takeover/
fremar
10 jaar geleden
De Oekraïense stad Tsjernobyl is terug veilig genoeg voor mensen. 26 jaar na de grootste en beroemdste kernramp ter wereld, is het stralingsniveau voldoende gezakt om veilig te zijn voor mensen, zo verklaarde Oleg Bondarenko, lid van de Oekraïense regeringscommissie over Tsjernobyl. Groenten en fruit uit de streek eten wordt evenwel nog afgeraden.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1486479/2012/08/15/Tsjernobyl-is-opnieuw-veilig-voor-mensen.dhtml
Ritsuka
10 jaar geleden
Is een schimmelsoot die leeft op radioactieve straling: http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2007/mei/Schimmel-geniet-van-radioactiviteit.html
Uit de vele documentaires die ik al gezien heb blijkt dat er overal wel enige vorm van leven mogelijk is.In alle gebieden bestaat er enige levensvorm.
fremar
10 jaar geleden
Ik lees nergens dat het 'gebied' "op aarde" moet liggen (je kunt je afvragen of de categorie "biologie" dat zou moeten impliceren, ik vind dat dat niet automatisch het geval hoeft te zijn).

Dat er geen leven mogelijk is in de zon, of op het oppervlak van een neutronenster lijkt me een redelijk veilige gok. In de aardkern zal ook wel niet kunnen. Om zomaar wat voorbeelden te noemen.

Op aarde lijkt het me wat lastiger om zo'n gebied te vinden. Ik denk niet dat er een plek is waar de omstandigheden zodanig slecht zijn dat er helemaal niks kan leven. Zo'n plek zou natuurlijk theoretisch wel kunnen ontstaan na een nucleaire ramp, of een zeer ernstige chemische verontreiniging. Maar op dit moment bestaan zulke gebieden voor zover ik weet -gelukkig- niet.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht zelf over vulkanische gebieden
kierkegaard47
10 jaar geleden
In bv. lava zal vast wel geen leven voorkomen. Maar er zijn wel micro-organismen die zich aan zeer extreme omstandigheden hebben aangepast (ze worden dan ook extremofielen genoemd -- liefhebbers van het extreme), microben die prima gedijen in bv. water van 120 graden onder hoge druk. Anderen doen het goed in bv. bijna geconcentreerd zwavelzuur, etc. Ik denk dat dergelijke organismen ook wel in vulkanische gebieden zullen leven, en zelfs vlak bij lava kunnen leven. Hoewel er natuurlijk grenzen zijn aan het aanpassingsvermogen van aards leven (daarom verwacht ik ook niet dat leven aangetroffen kan worden IN lava).
in een aktieve vulkaan is geen leven mogelijk omdat de temperatuurer te hoog is voor de rest komen mensen overal op aarde voor
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
er zijn overal wel organismes hier op aarde op de heetste maar ook op de koudste plekken zouden organismes kunnen leven alleen zijn die nog niet gevonden