wanneer is iets een complot theorie?

Als er iets gebeurt in de wereld wat omstreden is komen er allemaal verhalen tot ontwikkeling.
Is het altijd zo dat als de overheid iets verteld en het komt op TV/krant dat we dat als ware waarheid zien?
En is de overheid hetgeen wat ons leidt naar de waarheid?

Wie bepaalt dat?

Toegevoegd na 58 seconden:
Het nieuws kan toch ook liegen en de overheid. . . .tja hoe geloofwaardig is die nog?
Waarom geloven zoveel mensen hun woorden wel en slaan dan al die andere verklaringen direct af met het woord "complot theorie".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een complottheorie is een complottheorie wanneer het buiten de gangbare hypothese voor de verklaring van een waarneming treedt, en in plaats daarvan stelt dat de waarneming een gevolg is van manipulaties door twee of meer mensen, geheime diensten, of andere samenspanningen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga er maar van uit,dat de officiele verklaring de waarheid is.
De moord op J.F. Kennedy,door de regering beraamd.
Vliegtuigen tegen de Twin Towers, door de regering opgezet.
Het Roswell incident : echte vliegende schotel,wordt nog steeds bestudeerd en is zelfs al mee gevlogen.
Zo kun je van elke gebeurtenis wel een complot theorie maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, de hele wereld is een complot.
Je weet het niet, maar we worden allemaal bestuurd door Grmpfl-vrouwtjes (Grmpfl is een planeet waarvan de ontdekking angstvallig geheim wordt gehouden, dat is een bewijs dat ie bestaat).
De Grmpfl-vrouwtjes spelen feitelijk een soort Risk met de aardbol als speelveld.

;-))