Fase verandering: Veranderen van de ene naar de andere fase.

[http://kennis-en-wetenschap.kwero.nl/diversen/122-faseveranderingen.html]
Een stof kan gasvormig zijn, voeibaar en vast. Er zijn dus 6 mogelijkheden van faseverandering:

van vast naar gasvormig - vervluchtigen
van gasvormig naar vast - rijpen
van vloeibaar naar gasvormig - verdampen
van gasvormig naar vloeibaar - condenseren
van vast naar vloeibaar - smelten
van vloeibaar naar vast - stollen

Binnen elke fase heeft een bepaalde stof zo zijn eigen eigenschappen. Water als vloeibaar heeft de eigenschap dat het vloeibaar is, veel warmte kan opnemen & goed geleid. IJs heeft als eigenschap dat je er met kleine druk goed o kan glijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Stofeigenschappen zijn natuurkundige of chemische eigenschappen die eigen zijn aan een stof, zoals magnetisme, elektriciteit, brandbaarheid.
Faseverandering is van vaste stof naar vloeibaar naar gasvormig.