waarom zij er pyramides op verschillende continenten terwijl ze onafhankelijk zonder contact gescheiden van elkaar leefden?

Is dit toevallig of was er een wereld geloof of regering of mischien buitenaardse wezens?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik denk dat er een wereld beschaving was die een grote ramp hebben overleefd en ze wouden kennis nalaten vandaar de pyramiden er zit een hoop geschiedenis en wetenschap in de hieriogliefen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou het op kontakt: zeevaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag,

misschien moet je de boeken van erich von daniken

interessante stof ;)
Die helpen je misschien een stuk verder met jouw vraag

Toegevoegd na 3 minuten:
de boeken eens lezen bedoel ik dus :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is toeval!
Er zijn nl. in elk continent een paar gelijke omstandigheden voor het bouwen van een piramide.
-Ze wilden nl. een hoog gebouw maken (dat respect en macht uitstraalt)
-Een hoog gebouw moet een stevige brede basis hebben dus een driehoekvorm ligt voor de hand.
-Er is een krachtige leider nodig om zo'n gebouw te maken dus hij moet ongeveer in 40 jaar gebouwd kunnen worden (vandaar ongeveer dezelfde afmetingen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het over goden hebt/had, kijk je altijd omhoog.
Als je dus zo dicht mogelijk bij de goden wilde komen, dan moest je de hoogte in bouwen.
Vroeger hadden ze niet de middelen om hoge wolkenkrabbers te bouwen, maar pyramides wel, die waren in die tijd de enige mogelijkheid om de hoogte in te gaan.

Daarnaast zijn er bepaalde theorieën die aan zouden geven dat het wellicht ontwikkelt is door "buitenaards" leven, alleen die kan ik niet bevestigen.
Maar als dat wel zo zou zijn, dan denk ik dat de bouwwerken veel geavanceerder zouden moeten zijn.
Als het buitenaardse leven op deze aarde zou kunnen komen dan zouden ze heel ver zijn in hun ontwikkelingen en technologieën.
Dan zouden de bouwwerken dus veel complexer moeten zijn en waarschijnlijk niet gemaakt uit "steen".

Toegevoegd na 3 minuten:
En als ze de middelen wel hadden om wolkenkrabbers te maken, dan nog was het bouwen van pyramides een stuk makkelijker dan wolkenkrabbers.