Wat doet de mensheid als er een buitenaards ruimteschip of komeet op de aarde afkomt?

Wat doet de overheid op zo'n moment, is er ooit al eens over nagedacht en ligt er een plan/protocol klaar om uitgevoerd te worden of wordt het allemaal ter plaatse bedacht?

Worden de burgers toegelicht of wordt het geheim gehouden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De overheid zal, in het geval van een mensheid vernietigende inslag, dit zo lang mogelijk geheim proberen te houden om algehele paniek te vermijden. Maar uiteindelijk zal het toch uitlekken. In dat geval - Algehele hysterie. - Exponentiele groei van religieuze activiteiten. - Godsdienstwaanzinnigen worden actiever en publieker. - Voedselschaarste; iedereen gaat hamsteren. - Wereld economie valt stil. - Orde en veiligheid neemt af - Sekte, groep en communevorming - etc. In geval van een buitenaards ruimteschip zijn er zo verschrikkelijk veel scenario's mogelijk. Talloze science fiction boeken zijn hieraan gewijdt. Toch kan ik me voorstellen dat als een overheid dit geheim kan houden, ze dit doen, los van of het schip vijandig of vriendelijk overkomt. Diegene die als eerste contact met het schip weet te krijgen heeft mogelijk ineens erg veel macht in handen; hier zal waarschijnlijk een strijdt om plaats gaan vinden...

als ze slimmer zijn als ons infiltreren ze en merken wij ze niet op. als ze dommer zijn vinden wij hun sneller dan zij ons.

Een buitenaards ruimteschip zie ik niet zo snel gebeuren, maar er liggen wel uitgewerkte plannen voor evt. kometen. Men zal proberen om ze met raketten een tik te geven, zodat ze een andere baan kiezen. Er wordt 24 uur per dag het heelal in gekeken of iets dergelijks te verwachten is, zodat er nog tijd is om in te grijpen. Afhankelijk van de grootte van de komeet zal het plan kunnen slagen of niet. Toegevoegd na 19 minuten: Jouw tweede deel van de vraag had ik gemist : Burgers zullen zeker ingelicht worden (niet toegelicht) over wat mogelijk op komst is en wat men zal proberen er aan te doen. Maak je niet te veel zorgen. De kans dat je in je leven 3x getroffen wordt door de bliksem, is groter dan dat je een komeet op je hoofd krijgt.

Stel, dat zoiets gebeurt, dan nog weet je van te voren niet of buitenaardse wezens met goede danwel slechte bedoelingen hier komen. En áls ze met slechte bedoelingen komen, dan weet je niet welke mogelijkheden ze hebben, om ons eventueel uit te schakelen. Dus, ik denk dat zo'n protocol geen nut heeft, omdat je niet weet wat je te wachten zou kunnen staan.

ik denk tog dat als een allesverwoestende meteoriet deze kant op kopmt het een totaal gekkenhuis hier op aarden wordt. daarom zal het in eerste instantie geheim worden gehouden. maar ook zullen na een tijdje de amateur sterrenwachten het in de gaten krijgen en ja. dan zal het plunderen en chaos worden. ( idereen probeert tog nog een 3D tv voor zijn dood te hebben xD ) en ja ruimteschip?? ik denk aleen dat america hier plannen voor heeft ligen:)

Niets, want het zal wel een loos alarm zijn.

Dat zal van het gevaar afhangen. Als er geen gevaar dreigt is het ook niet nodig om paniek te zaaien, want dat zal er gebeuren, pure paniek. Overigens weten wetenschappers al ruim van te voren als er een komeet op ons afkomt, zoiets kun je al in een vroeg stadium waarnemen. Een ruimteschip is een ander verhaal natuurlijk, en leuk om over te fantaseren. Maar de realiteit is dat mag er buitenaards leven zijn het erg lastig wordt om ons te vinden, het heelal is zo groot dat je het niet kan bevatten of kan omschrijven. Maar mag er toch een ruimteschip arriveren dan mogen wij er van uit gaan dat dit zeer inteligente wezens zijn.

Voor de mensheid kan ik niet spreken, maar ik pak mijn camera om dit vast te leggen (of ik maak een afspraak met mijn psychiater).

Ik denk dat we eerst met onze monden vol tanden staan, en dan toch in paniek raken. Waardoor de overheid ingrijpt en je raad de rest al. Het zou in ieder geval eindigen in een groot onderzoek, zowel oppervlakkig als in de Alien.. Zo zie ik het met mijn uitgebreide beïnvloedt door films fantasie.

Foto maken!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100