Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat doet de mensheid als er een buitenaards ruimteschip of komeet op de aarde afkomt?

Wat doet de overheid op zo'n moment, is er ooit al eens over nagedacht en ligt er een plan/protocol klaar om uitgevoerd te worden of wordt het allemaal ter plaatse bedacht?

Worden de burgers toegelicht of wordt het geheim gehouden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De overheid zal, in het geval van een mensheid vernietigende inslag, dit zo lang mogelijk geheim proberen te houden om algehele paniek te vermijden. Maar uiteindelijk zal het toch uitlekken. In dat geval

- Algehele hysterie.
- Exponentiele groei van religieuze activiteiten.
- Godsdienstwaanzinnigen worden actiever en publieker.
- Voedselschaarste; iedereen gaat hamsteren.
- Wereld economie valt stil.
- Orde en veiligheid neemt af
- Sekte, groep en communevorming
- etc.

In geval van een buitenaards ruimteschip zijn er zo verschrikkelijk veel scenario's mogelijk. Talloze science fiction boeken zijn hieraan gewijdt. Toch kan ik me voorstellen dat als een overheid dit geheim kan houden, ze dit doen, los van of het schip vijandig of vriendelijk overkomt. Diegene die als eerste contact met het schip weet te krijgen heeft mogelijk ineens erg veel macht in handen; hier zal waarschijnlijk een strijdt om plaats gaan vinden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

als ze slimmer zijn als ons infiltreren ze en merken wij ze niet op. als ze dommer zijn vinden wij hun sneller dan zij ons.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel, heel slecht gejat van Theo Maassen uit zijn show "Functioneel Naakt".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dus? het is een simpele visie waar ik wel in mee kan gaan. net als wiskunde: ik heb het niet zelf bedacht, maar maak er wel gebruik van.
Een buitenaards ruimteschip zie ik niet zo snel gebeuren, maar er liggen wel uitgewerkte plannen voor evt. kometen.
Men zal proberen om ze met raketten een tik te geven, zodat ze een andere baan kiezen.
Er wordt 24 uur per dag het heelal in gekeken of iets dergelijks te verwachten is, zodat er nog tijd is om in te grijpen.
Afhankelijk van de grootte van de komeet zal het plan kunnen slagen of niet.

Toegevoegd na 19 minuten:
Jouw tweede deel van de vraag had ik gemist : Burgers zullen zeker ingelicht worden (niet toegelicht) over wat mogelijk op komst is en wat men zal proberen er aan te doen.
Maak je niet te veel zorgen. De kans dat je in je leven 3x getroffen wordt door de bliksem, is groter dan dat je een komeet op je hoofd krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vooral die laatste zin doet het 'm. We kunnen dus eigenlijk doen wat we willen: of het werkt weten je toch niet van tevoren. Als het lukt, iedereen blij. Als het niet lukt, ja, dan mag je nog even iets uit gaan leggen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@
bartdingen
"Als het niet lukt, ja, dan mag je nog even iets uit gaan leggen.." dan valt er nog weinig uit te leggen denk ik. als een komeet ,volgens de geleerden ,vlak langs de aarde afkomt dan spreken ze over een paar miljoen kilometer.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paar miljoen kilometer is niet zo ver hoor.
De zon staat op 150 miljoen kilometer hiervandaan en daar hebben we toch behoorlijk gemak of last van zo af en toe.
Als een komeet op een paar miljoen kilometer afstand hier voorbij suist, hebben we echt , heel echt, enorme mazzel gehad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ Koole122,jij blijft maar oreren over een komeet,maar daar gaat de vraag überhaupt niet over. Het is zo als som zegt een goed antwoord, maar niet op deze vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Staat in de vraag toch dat het over een komeet of ruimteschip gaat? Ik zou me met name over de eerste zorgen maken, aangezien we zeker weten dat die voor pijnlijke gebeurtenissen hebben gezorgd en kunnen zorgen. Over ruimteschepen blijft het maar een gok. Ik lees in de vraag met name; of er protocollen klaarliggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@moolkeesje : Ik blijf maar oreren ?
Leg uit ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt niet,
Een raket afvuren mag volgensmij niet meer omdat er grote kans is dat de komeet uit elkaar valt, en dan komen er een miljoen stukken op de aarde af.
Stel, dat zoiets gebeurt, dan nog weet je van te voren niet of buitenaardse wezens met goede danwel slechte bedoelingen hier komen. En áls ze met slechte bedoelingen komen, dan weet je niet welke mogelijkheden ze hebben, om ons eventueel uit te schakelen. Dus, ik denk dat zo'n protocol geen nut heeft, omdat je niet weet wat je te wachten zou kunnen staan.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
ik denk tog dat als een allesverwoestende meteoriet deze kant op kopmt het een totaal gekkenhuis hier op aarden wordt. daarom zal het in eerste instantie geheim worden gehouden. maar ook zullen na een tijdje de amateur sterrenwachten het in de gaten krijgen en ja. dan zal het plunderen en chaos worden.

( idereen probeert tog nog een 3D tv voor zijn dood te hebben xD )

en ja ruimteschip?? ik denk aleen dat america hier plannen voor heeft ligen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niets, want het zal wel een loos alarm zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zal van het gevaar afhangen. Als er geen gevaar dreigt is het ook niet nodig om paniek te zaaien, want dat zal er gebeuren, pure paniek. Overigens weten wetenschappers al ruim van te voren als er een komeet op ons afkomt, zoiets kun je al in een vroeg stadium waarnemen.

Een ruimteschip is een ander verhaal natuurlijk, en leuk om over te fantaseren. Maar de realiteit is dat mag er buitenaards leven zijn het erg lastig wordt om ons te vinden, het heelal is zo groot dat je het niet kan bevatten of kan omschrijven. Maar mag er toch een ruimteschip arriveren dan mogen wij er van uit gaan dat dit zeer inteligente wezens zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor de mensheid kan ik niet spreken, maar ik pak mijn camera om dit vast te leggen (of ik maak een afspraak met mijn psychiater).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat we eerst met onze monden vol tanden staan, en dan toch in paniek raken. Waardoor de overheid ingrijpt en je raad de rest al. Het zou in ieder geval eindigen in een groot onderzoek, zowel oppervlakkig als in de Alien.. Zo zie ik het met mijn uitgebreide beïnvloedt door films fantasie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Foto maken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er komt een gigantische meteoor op de aarde af en jij wil fotos gaan maken -.^
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing