Krijg je als je met de snelheid van licht gaat ook een "knal"?

Als je met de snelheid van het geluid gaat krijg je een knal.
Wat gebeurt er als je met de snelheid van licht gaat?
krijg je dan een knal/flits, of gebeurt er dan niets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dan hoor je niks, anders zouden we het licht van de zon moeten horen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das niet waar Jeroen. Je krijgt pas een knal bij geluid als je sneller gaat dan het geluid. Dus wat je zegt klopt niet.
Ik wil niet zeggen dat je met licht een knal krijgt maar jou beredenatie klopt niet. Want de snelheid van zonlicht gaat met de snelheid van het licht en niet sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rick, je krijgt die knal op het moment dat je net zo snel gaat als het geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt de knal als het voorwerp sneller gaat dan het geluid. Niet wanneer je voorwerp paralel loopt aan het geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roqui heeft gelijk, de knal komt op het moment dat het voorwerp precies even snel gaat als het geluid. Zodra het voorwerp sneller dan het geluid gaat, is er geen knal meer.
Nee, er is geen sprake van een knal.

Toegevoegd na 45 seconden:
Licht plant zich voort in vacuüm met een snelheid van precies 299 792 458 meter per seconde (ca. 300 000 km/s). In een medium als water, lucht of glas is de snelheid lager. Dit komt door de interactie tussen de elektrische vector van de lichtgolven en de elektronenwolken om de atomen waaruit het medium is opgebouwd. De verhouding tussen de lichtsnelheid in vacuüm en de lichtsnelheid in een medium is de brekingsindex van dat medium.

In de speciale relativiteitstheorie wordt gepostuleerd dat de lichtsnelheid in vacuüm een natuurkundige constante is, die zelfs niet, zoals voor de formulering van deze theorie in 1905 werd aangenomen, afhangt van de bewegingstoestand van de waarnemer t.o.v. de lichtbron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar misschien wel iets van een flits dat je terug de tijd in gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je krijgt geen knal. Het is namelijk simpelweg onmogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk wel. De massa van het voertuig word dan oneindig groot. Door de zwaartekracht stort het hele universum op het voertuig. Ik denk dat je dan weer een soort oerknal krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vertreksnelheid 0 is en je versnelt,dan zul op een gegeven moment de geluidsbarriere doorbreken en dan hoor je dus een knal. Heb je éénmaal een hogere snelheid bereikt,dan zul je niets meer horen( althans geen knal. )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 'Knal' die je hoort, is een opeenhoping van het geluid dat je zelf produceert: Het geluid van de motor beweegt zich met de snelheid van het geluid door de lucht. Nu ga je zelf ook met de snelheid van het geluid, en het geluid kan dus niet van je weg bewegen. Dat veroorzaakt de knal: Het geluid 'hoopt zicht op'.

Afgezien van het feit dat het niet mogelijk is om ooit de lichtsnelheid te bereiken, zal je geen flist zien; Je produceerd immers geen licht & licht wat door bv je lampen afgegeven wordt verwijdert zich niet door de constructie heen: Het zal binnen je lamp / lichtbundel alleen ophopen en voor jou onzichtbaar zijn