Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vloeistoffen hebben een zelfontbrandingstemperatuur. Maar als de vloeistof niet boven het kookpunt gaat, hoe krijgt de vloeistof de zelfontbrandingste

Toegevoegd na 12 minuten:
mperatuur. Alleen door de gassen ervan te verhitten, dus niet de vloeistof zelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

de damp boven de vloeitsof kan wel ontbranden. Hierdoor verdampt de vloeistof sneller, waardoor het vuur zich in stand houdt, net boven de vloeistof. Uiteindelijk worden de restjes vloeistof zo heet dat de vloeitstof begint te koken. (Zie bv oude petroleum stelletjes)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je een beetje specifieker moeten zijn over "vloeistoffen"... Water is ook een vloeistof en het lijkt mij wel heel erg moeilijk om dat te laten ontbranden ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je opmerking, maar het is dan toch logisch dat je uitgaat van vloeistoffen die wel zullen ontbranden? Ik ben op zoek naar wat het verschil maakt tussen flash temperatuur en auto ignition temperatuur, terwijl in beide gevallen naar ik dan aanneem de dampen dezelfde temperatuur bereiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding