Vloeistoffen hebben een zelfontbrandingstemperatuur. Maar als de vloeistof niet boven het kookpunt gaat, hoe krijgt de vloeistof de zelfontbrandingste

Toegevoegd na 12 minuten:
mperatuur. Alleen door de gassen ervan te verhitten, dus niet de vloeistof zelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

de damp boven de vloeitsof kan wel ontbranden. Hierdoor verdampt de vloeistof sneller, waardoor het vuur zich in stand houdt, net boven de vloeistof. Uiteindelijk worden de restjes vloeistof zo heet dat de vloeitstof begint te koken. (Zie bv oude petroleum stelletjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zou je een beetje specifieker moeten zijn over "vloeistoffen"... Water is ook een vloeistof en het lijkt mij wel heel erg moeilijk om dat te laten ontbranden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je opmerking, maar het is dan toch logisch dat je uitgaat van vloeistoffen die wel zullen ontbranden? Ik ben op zoek naar wat het verschil maakt tussen flash temperatuur en auto ignition temperatuur, terwijl in beide gevallen naar ik dan aanneem de dampen dezelfde temperatuur bereiken.