Het populaire Discovery programma "Mythbusters" heeft deze legende onderzocht en de uitkomst uit hun onderzoek is dat het gekwaak van eenden wel degelijk een echo heeft. Hier een quote met uitleg over de mythe:

"Dat de echo van het gekwaak van eenden normaal niet opvalt, verklaren de wetenschappers door de lange, langzaam zachter wordende ‘aaakk’ op het eind. Deze verhult als het ware de echo en dat is de verklaring voor de mythe van het echoloos gesnater."
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat is een zogenaamde Urban Legend. Het gekwaak van een eend maakt daadwerkelijk wel een echo.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ieder geluid geeft een echo in de juiste omgeving, dus ook gekwaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij Mythbusters is het onderzocht en bleek een kwaken wel degelijk een echo te geven. Het geluid klink geloof ik alleen exact hezelfde in de echo waardoor het lijkt of die er niet is of zo iets..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is geen urban legend, maar een broodje aap verhaal. Dat is iets heel anders!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals al gezegd is heeft het gekwaak wel degelijk een echo maar hier heb je nog een bronnetje: