kan een kale man luizen krijgen?

Toegevoegd na 8 minuten:
correctie: als je echt nergens haar hebt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Jazeker kan dat ; luizen gedijen namelijk niet zozeer op haar maar op bloed. En afgezien van het feit dat er ook schaam- en kleerluizen zijn ( en nog honderden zoniet duizenden andere soorten luizen) neem ik even aan dat je hoofdluis bedoelt.

In het haar van een kale man echter, kunnen de luizen zich maar heel moeilijk verstoppen en hebben ze weinig plaats om hun eitjes (neten) aan vast te plakken. Dat wordt inderdaad uitwijken naar wenkbrauwen en snorren/baarden. Maar hele kolonies kunne nen zullen het daar niet worden, dus al met al blijft scheren een uitstekende methode om radicaal en milieuvriendelijk van je hoofdluis af te komen. Je kunt ze nog wel oplopen, maar een enkele besmetting pluk of veeg je dan zo weg (of geef je in mum van tijd door aan een ander), dus echt last van hoofdluis zul je met een vrijwel kaal hoofd niet krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, schaamluis kan hij nog altijd krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Of hij moet Alopecia Totalis hebben, dan ben je al je haar over je gehele lichaam kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is sprake van een kale man en waarschijnlijk niet enkel m.b.t. zijn hoofd.
Ik neem aan dat je hoofdluis bedoelt? Deze luizen gedijen ook goed in wenkbrauwen, snorren en baardjes (brrr).

Toegevoegd na 2 uur:
Als je echt helemaal nergens haar hebt zul je ook geen hoofdluizen (zijn dol op haar) krijgen, misschien wel andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, als ik hem er een doosje geef.