Vlees en Wijn; Homogeen of Heterogeen?

Voor economie moet ik de marktvorm van de bedrijfstakken van producenten van vlees en wijn benoemen. Daarvoor moet je weten of de aard van het product homogeen of heterogeen is. Nu is voor beide producten uit te leggen waarom het heterogeen danwel homogeen is, ik kom er niet uit.

Roept u maar!

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb helemaal geen verstand hiervan, maar waarom maak je in je antwoord niet gewoon een splitsing? Je schrijft: indien ik het zo en zo bekijk en het product homogeen is dan is de marktvorm zo en zo. In dien ik het zo en zo bekijk en het product dus heterogeen is, dan is de marktvorm zo en zo. Ik denk dat dat ook de bedoeling van de opdracht is...

Vlees is een alomvattend woord. Spek is vlees maar ham ook. Dus is het heterogeen. Je proeft en ziet heel makkelijk het verschil. Wijn is ook heterogeen, je hebt witte wijn, rode wijn, mousserende wijnen en rose. Daarbij komt ook nog eens bij kijken dat er verschillende soorten druiven zijn en op verschillende manieren geteeld/verwerkt worden. Daarbij komt ook nog eens dat sommige wijnen erg oud zijn, en dus een andere smaak hebben dan (relatief) jonge wijnen. Over het algemeen zijn stroom, water, gas, melk homogene goederen. Natuurlijk zijn er nog veel meer, maar dit zijn erg makkelijke voorbeelden.

ik denk dat homo's en hetero's het allebij wel eten en drinken.

Vlees is vlees, niets aan toegevoegt, maar wijn is een samengestelde drank dus volgens mij heterogeen.Wijn is niet alleen maar druivensap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100