Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vlees en Wijn; Homogeen of Heterogeen?

Voor economie moet ik de marktvorm van de bedrijfstakken van producenten van vlees en wijn benoemen. Daarvoor moet je weten of de aard van het product homogeen of heterogeen is. Nu is voor beide producten uit te leggen waarom het heterogeen danwel homogeen is, ik kom er niet uit.

Roept u maar!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou toch voor "homogeen" kiezen in dit geval. Bij homogeniteit gaat het om de gelijksoortigheid van het product, en in principe is alle vlees en wijn gelijksoortig. Dat er varianten in zijn doet in mijn ogen niet ter zake.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik heb helemaal geen verstand hiervan, maar waarom maak je in je antwoord niet gewoon een splitsing?
Je schrijft: indien ik het zo en zo bekijk en het product homogeen is dan is de marktvorm zo en zo.
In dien ik het zo en zo bekijk en het product dus heterogeen is, dan is de marktvorm zo en zo.

Ik denk dat dat ook de bedoeling van de opdracht is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er geen verstand van hebt, waarom reageer je dan? Als je in zekere zin verstand hebt van het onderwerp begrijp je de vraagstelling vast ook wel beter.
Vlees is een alomvattend woord. Spek is vlees maar ham ook. Dus is het heterogeen. Je proeft en ziet heel makkelijk het verschil.

Wijn is ook heterogeen, je hebt witte wijn, rode wijn, mousserende wijnen en rose. Daarbij komt ook nog eens bij kijken dat er verschillende soorten druiven zijn en op verschillende manieren geteeld/verwerkt worden. Daarbij komt ook nog eens dat sommige wijnen erg oud zijn, en dus een andere smaak hebben dan (relatief) jonge wijnen.

Over het algemeen zijn stroom, water, gas, melk homogene goederen. Natuurlijk zijn er nog veel meer, maar dit zijn erg makkelijke voorbeelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat homo's en hetero's het allebij wel eten en drinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wijn kan sowieso allebei. Een gewone huiswijn is homogeen maar je gaat mij niet vertellen dat een exclusieve wijn uit 1956 waar er maar 100 op de werled van zijn homogeen is.
Vlees is denk ik meer homogeen. Maar op tentamens wordt er meer waarde gegeven aan de uitleg. Voor beide is wat te zeggen, dus de uitleg zal de doorslag geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vlees is vlees, niets aan toegevoegt, maar wijn is een samengestelde drank dus volgens mij heterogeen.Wijn is niet alleen maar druivensap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding