kunnen mensen drijvende eilanden maken midden in een oceaan?

dat er een paar steden kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Daar wordt inderdaad over nagedacht Pruts, Goeie Vraag!

Grafisch ontwerper Andra Gyorfi won met ‘The Swimming City’ de eerste ontwerpwedstrijd van het Seasteading Institute. Het ontwerp is bedoeld voor een permanent drijvende stad in de oceaan. Met het veranderende klimaat en de mogelijke overstromingen biedt een woonplaats op zee mogelijk een uitkomst.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Technisch is dit waarschijnlijk wel mogelijk. Of het ook financieel haalbaar is, is nog maar de vraag.

De laatste tijd hoor je steeds vaker in de media plannen over het maken van grote drijvende eilanden in de oceaan, waarbij de grote hoeveelheid drijvend plastic afval als bouwstenen gebruikt zouden moeten worden. Hier zit ook weer een groot financieel plaatje aan, wat waarschijnlijk de beperkende factor zal zijn.
13 jaar geleden
Ja waarom niet, dat is haalbaar, de vraag is alleen wie gaat het betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi idee!

Oceanografen hebben twee gigantische drijvende afvalbergen ontdekt in de Stille Oceaan. De bergen bevatten zo’n 100 miljoen ton afval. Het is een berg ter grootte van Frankrijk, Spanje en Portugal samen.
Let op: het complete oppervlak van de landen Frankrijk, Spanje en Portugal tezamen! Dit is bijna onvoorstelbaar. Het drijft vlak onder het wateroppervlak en men weet niet hoe deze berg te verwijderen of te recyclen.

De drijvende vuilnisbelten bestaan al langer maar niemand wil er iets aan doen. De onkosten voor het opruimen en voorkomen ervan liggen enorm hoog. Juridisch gezien is niemand verantwoordelijk voor de afvalberg omdat die zich in internationale wateren bevindt.

Het moet mogelijk zijn om deze afvalbergen te gebruiken als basis voor een bewoonbaar eiland.

Misschien ooit, eens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een vindingrijk idee. Echter, de zeebewoners onder de huidige drijvende plastic velden (zie posts hierboven) hebben nu al last van minder zonlicht dat hen bereikt. Wanneer er gebouwen op zouden staan is dit gehalte zonlicht dat naar beneden kan nog minder. Ik denk dat dit grote gevolgen zou hebben voor het leefklimaat van de onderwaterwereld over heel de wereld.

Drijvende eilanden is een goede optie voor industrie, vliegvelden en overbevolking, maar een slecht idee voor onze natuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel daar er ook al booreilanden in de oceaan staan (drijven) en niet van die kleintjes. In juni 2005 is de Thunder Horse nog door een (te) hoge golf omgegooid tijdens de orkaan dennis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan. Het is zelfs de opdracht voor onze nieuwe studenen tijdens de uni introductie om zoiets te ontwerpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep en wordt door de Peruaanse bevolking al eeuwen gedaan in het Titicaca-meer. Het zijn eilanden gemaakt van riet. zie bron.