Lachen/huilen apen?

Als er iets ergs gebeurd gaan apen dan huilen... en kunnen ze echt de slappe lach hebben??..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ja. Sommige apen kunnen inderdaad huilen, maar niet op dezelfde manier als mensen dat doen. De ogen van de aap blijven immers droog. Als ze triest zijn, brengen apen wel bepaalde geluiden voort die aan het wenen van een mens doen denken.

De menselijke lach kent dezelfde oorsprong als die van apen. Onderzoekers van de Universiteit van Portsmouth hebben dat geconcludeerd na een proef waarbij jonge aapjes en enkele mensenbaby's werden gekieteld.

De Britse wetenschappers namen het geluid dat de gierende aapjes maakten op, en vergeleken dat met de menselijke lach.
Wetenschappelijk tijdschrift New Scientist schrijft dat uit het geluid kan worden afgeleid dat de lach van zowel aap als mens kan worden herleid tot een gemeenschappelijke voorvader van tien tot zestien milj
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

apen zijn net als mensen ze hebben een heel gevoelig karakter ze kunnen idd huilen en verdrietig zijn maar ook lachen en hun eigen uitsloven
ja het zijn leuke dieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook apen kunnen huilen en lachen
BOEKRECENSIE;RECENSIE, Carien Overdijk op 19 juni '09, 00:00, bijgewerkt 18 augustus '09, 00:00

Voor zijn baanbrekende Het uitdrukken van emoties bij mens en dier uit 1872 gebruikte Darwin ook zichzelf, zijn kinderen en de droef afhangende oren van zijn hond als materiaal.

Het geluid bij het lachen wordt voortgebracht door een diepe inademing, gevolgd door korte, onderbroken en krampachtige samentrekkingen van de borstkas () Door het geschud van het lichaam gaat het hoofd knikken. Vaak trilt de onderkaak op en neer, zoals () bij sommige bavianen als ze erg tevreden zijn.’ Een fragment uit Darwins pagina’s lange analyse van de lach. Deze eigen waarneming is, zoals overal in Het uitdrukken van emoties bij mens en dier, ingebed in een minutieus totaalbeeld op basis van alle bronnen die hij maar kon aanboren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja wij zijn eigenlijk ook aapmens AAPMENS het woordt zegt het al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spelen met mensen vinden chimpansees ook leuk. Ze laten zich ook graag kietelen. Ze kun-nen dan ook lachen. Als je een chimpansee kietelt, trekt hij zijn bovenlip over zijn tanden en begint hij luid te kraaien van plezier. Dat de chimpansee het leuk vindt, blijkt uit het feit dat hij er niet genoeg van kan krijgen. Het is natuurlijk een ander soort lachen dan mensen doen. Een mop begrijpen apen niet. Apen kunnen ook niet huilen zoals mensen dat doen, wel kun-nen ze verdrietig zijn. Dat ze niet kunnen huilen betekent niet dat ze ook niet kunnen lachen.