Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zit de wereld in 1 korreltje zand?

De wereld, het universum, alles, alle kennis en wijsheid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Filosofie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderfantasieen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe weet je dat het heelal oneindig is. Ik zie bovendien het verband niet zo. Bij jouw antwoord beneden zie ik dat jij de vraag anders interpreteerd dan ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wetenschappelijk gezien niet.

Filosofisch gezien wel, op een bepaalde manier. Je kunt een heleboel analogieën trekken, en daarmee een heleboel wijsheid opdoen, door de wereld in een korreltje zand te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit bedoel ik met mijn vraag. Ik wacht nog even op iemand die het misschien nog beter begrijpt.
+1

Andere antwoorden (6)

Wellicht niet in een korreltje zand. Dat is tamelijk steriel. Maar als je een theelepeltje aarde neemt dan zit dat barstensvol leven, chemische elementen en bevat leven in de vorm van bacterien, viussen, eieren amoeben etc. De basis voor intelligent leven & een samenvatting van het helaal bevinden zich op die manier in een theelepeltje aarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat niet, maar wel de kenmerken... Uit een detail kun je het geheel kennen en in het geheel kun je alle details zien...
Dus het is niet de wereld, maar wel de kenmerken...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HaHaHa
Als jij dat voor waar aanneemt, dan is dat zo!

Het is ook jouw wereld
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien voor een 'hogere macht', die wij niet waarnemen, wel! Stel je voor: een mens is een bacterie. voor hem/haar is het menselijk lichaam al 'oneindig', laat staan onze gehele aarde! Wij mensen overzien wèl de omgeving van de bacterie. Misschien is er ook een 'hogere macht' die snappen en overzien wat wij niet (kunnen) zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je afvraagt of in grote ons heelal de grote van een zandkorrel in een woestijn is?

Dan denk ik dat dan de woestijn ook weer in een zandkorrel in de woestijn is etc etc.

Immers hoe kan een mens oneindig groot bevatten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding