Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel kelders heeft een oud huis maximaal onder elkaar?

want ik had gedroomd van een huis met 3 kelders onder elkaar. nou zou ik wel willen weten of dat in het echt ook voor komt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben wel eens in een huis geweest dat drie kelders onder elkaar had.
Het was een restaurantje in Langres (Noord-Frankrijk) en na de maaltijd was het mij opgevallen dat de straat erachter veel dieper lag dan de straat aan de ingang.
De zoon van de eigenaar liet mij toen de kelders zien; het huis telde zeven verdiepingen in totaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, het concept van meerdere kelders onder elkaar bij woonhuizen ken ik niet. Weet je zeker dat het om een oud huis ging en niet bv. om een kasteel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximaal:geen idee
Bn mijn huis zijn er twee etages met kelders : een grote (met 4 compartimenten) en lager gelegen een kolenkelder.


Een kasteeltje waar ik vroeger werkte was helemaal onderkelderd met wel 8 vertrekken.
Daaronder was nog een verdieping , die door het hellende landschap toch buiten op het gelijksvloers uitkwam ...héél labyrinth-achtg

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn kelderverdieping bnoemen we hier in Gent : ne sous-terrain
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding