Het gebruik van 3D effecten in een film is tegenwoordig heel populair. Kan de 3D effect al worden toegepast bij foto's?

Dus dat we bijvoorbeeld 3D Foto's zien in de krant bij nieuwsitems

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat bestaat al heel erg lang. Het heet stereofotografie.

Toegevoegd na 35 seconden:
http://www.fotografie-in-3d.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is nu zelfs een editie van Vogue Magazine met 3d effect.
Brilletje krijg je bij het blad :)
http://models.com/feed/?p=12516
13 jaar geleden
Ik heb wiskunde boeken met 3d effecten , inclusief een brilletje.

Toegevoegd na 38 seconden:
Voor het bekijken van wiskundige figuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een 3d effect worden er altijd twee beelden gebruikt, voor ieder oog een beeld.
We zien diepte , juist doordat we met twee ogen kijken.
Onze hersenen voegen deze twee beelden samen tot een beeld met diepte.
Een krantenfoto is altijd een beeld, dus kunnen onze hersenen er geen foto met diepte van maken, dus geen 3 d.
Gek genoeg zijn onze hersenen ook in staat, in geval dat men maar een oog heeft ( andere blind) om toch tot een soort diepte beeld te vormen, die het echte 3 d aardig benadert.
En dat is ook maar gelukkig ook, vooral voor mensen die met een oog auto moeten rijden, anders zouden ze geen diepte zien en geen afstand kunnen inschatten.
Het wachten is nu op de uitvinding om dat verschijnsel van onze hersenen na te maken, zodat we met een beeld, toch 3 d ervaren.
En met het full H.D televisiebeeld, zijn we een aardig eind op weg.