Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn trouwring zit na 1 maand vol met krassen mag dit?

Geen bijzondere dingen gedaan die hier speciaal toe leiden. Het is een gouden trouwring met twee geslepen randen. v

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ha, die Erik1111;

Goud is een erg zacht metaal en krast inderdaad nogal snel. Een maand is weliswaar erg kort, maar niet echt bijzonder. De vorm van de ring kan er ook een rol in spelen; gladde, afgeronde ringen blijven minder makkelijk ergens achter hangen en zullen dan ook minder snel krassen vertonen. Zie het als een symbool; ook een huwelijk zal af en toe wat krasjes kunnen vertonen, maar hoeft daar zeker niet op te stranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou er even mee naar de juwelier gaan en dat eens navragen. Ik vind dat je er vanuit mag gaan dat je ring toch wel een behoorlijk aantal maanden krasvrij moet kunnen blijven. Tenzij je hem om hebt terwijl je in de bouw werkt ofzo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit geen speciale beschermingslaag om goud. En goud is en blijft een materiaal dat niet krasvrij is. Dus mits de ring is gemaakt van het juiste karaat goud (en dat kun je zien aan de stempel), dan mag dit. Hoe vervelend ook.
Het ligt er ook aan wat je zoal met je handen hebt gedaan. Als je veel lichamelijk werk verricht, dan is de kans groter op veel krassen. Ik ken mensen die tijdens hun werk hun ring afdoen, juist om deze reden.
Als je het echt heel lelijk vindt, dan kun je naar een juwelier of edelsmid stappen en vragen of zij de ring opnieuw kunnen vijlen en polijsten. Dit neemt alle krassen weg, ring is weer als nieuw. En er gaat maar een heel dun laagje af, dus je ziet er niets van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een teken dat je leeft. Beschouw elke kras als een bewijs dat je deelneemt aan het dagelijks bestaan. Zoals littekens op je ziel. Een kras meer of minder zal je bestaan niet vergallen. Het is zoals een nieuwe koffer. Hij wordt pas mooi als hij alle vele reizen doorstaan heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding