Zal het ooit mogelijk worden om dromen op te nemen?

Opnemen op DVD, of Blu Ray, of wat er tegen die tijd dan ook is.
Om het zo terug te kunnen kijken of aan anderen te kunnen laten zien...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Het antwoord zal vast ja zijn, maar of wij dat nog gaan meemaken???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je er bang voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je, wisl?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of je er bang voor bent dat zeje gedachten gaan opnemen, of lijkt het je een uitkomst om een ander te kunnen screenen. Beter had ik gevraagt.. wat is je doel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, niks, geen doel.
Alleen i.p.v. mijn dromen proberen uit te leggen aan iemand, zonder de daarbij horende sfeer duidelijk te kunnen maken, de dromen gewoon laten zien op een breedbeeld plasma scherm! Dat zou leuk zijn. Trouwens...
"Beter had ik gevraagT"?
2-1 ! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uhm wat was mijn excuus ook al weer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't is al laat.. en de hle dag al moe enzo.. :)

Het beste antwoord

Dat zal vast wel ooit komen, maar dan niet met DVD of Blue Ray, maar iets heel anders wat er tegen die tijd is.

Het is een kwestie van hersenactiviteiten meten, dat kan nu ook al.
Maar om dat in verhalende beelden om te zetten dat is nu nog "science fiction" en dat betekent letterlijk vertaald "wetenschapsfictie". Oftewel: verzinnen wat er in de toekomst mogelijk zou kunnen zijn.

En daar kun je prachtige verhalen bij bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou voor iedere droom ook niet wenselijk zijn. ;}
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en nee...

ja...

alle dromen worden al opgenomen, maar de meesten onder ons wissen dat meteen weer bij het wakker worden... waarom? omdat men de boodschap van die dromen liever niet wil zien... dus het lichaam die alle dromen netjes produceert en opneemt gehoorzaamt je angst, gehoorzaamt je onkunde de betekenis van al die dromen te zien...

nee...

maar of dromen ook opgenomen kunnen worden door een apparaat buiten jezelf, dat betwijfel ik... hetzelfde apparaat zou dus je gedachten kunnen lezen, want dromen zijn niets meer dan een gedachtenstroom... dan zou helderziendheid bewezen kunnen worden... dan zou men nooit meer kunnen liegen... dan zou er vrede op aarde komen... dan is er alleen liefde op deze wereld...

Zal het ooit mogelijk worden om dromen op te nemen? innerlijk is dat al zo, dat doe je namelijk elke nacht reeds, uiterlijk is dat niet mogelijk en dat zal ook zo blijven verwacht ik...