Ja: En God schiep de mens als zijn beeld; als het beeld van God schiep Hij hen; mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat zou kloppen was god dus 2 slachtig.De bijbel zegt idd dat hij dat deed. Er wordt niet over man of vrouw gerept, maat over mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God schiep de mens Adam naar zijn beeld en gelijkenis. De vrouw Eva werd uit de man genomen.

Toegevoegd na 16 uur:
Naar Gods beeld wordt niet bedoeld het uiterlijk. Want waar zou God bij vergeleken worden? Maar hiermee wordt bedoeld de ware kennis Gods en ware gerechtigheid en heiligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast25020;

God creëerde Adam naar zijn eigen beeld. Toen hij het resultaat zag was hij wel tevreden, maar bedacht zich gelijk dat er van voortplanting tussen meerdere exemplaren niet zoveel zou komen. Dus maakte hij een tweede exemplaar dat perfect aan zijn wensenlijstje voldeed en sinds dien zat Adam met Eva opgescheept. Eva is dus eigenlijk Adam.2 en niet God.2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Schepper is een geest; hij heeft geen fysiek lichaam zoals wij, dus zijn we zijn „beeld” in de zin dat we zijn persoonlijkheid kunnen weerspiegelen en in zekere mate zijn voortreffelijke eigenschappen kunnen tentoonspreiden.

Eva was ook naar 'Gods beeld' geschapen.Ze kon ook
ook de eigenschappen liefde, wijsheid, macht en gerechtigheid in een bepaalde mate weerspiegelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat zou god wel willen!

Toegevoegd na 12 uur:
Beeld en gelijkenis:
heeft god borsten? Een vagina? Een Penis? Komt hij klaar?
Houdt hij van Bruine Bonen met Rijst? Moet hij poepen/piesen? Heeft hij wel eens hoofdpijn? Laat hij winden?
Antwoord: allemaal Nee, Neen en nog eens nee.

Dus is de mens naar Gods beeld en gelijkenis geschapen, als hij al zou bestaan, dan kan het antwoord alleen maar NEE zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor +
God is almachtig en zou dus elke gewenste vorm of geslacht aan kunnen nemen, maar wie maalt er nou om vorm of geslacht als je almachtig bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een beetje huiswerk:

"Vrouwen hebben alleen X chromosomen, dus XX.
Mannen hebben een X en een Y chromosoom, dus XY.
De eicel heeft dus altijd maar 1 X chromosoom.
De zaadcel heeft een X of een Y chromosoom.

Bij de bevruchting is het dus maar net door welke zaadcel de eicel bevrucht wordt, of het een jongen of meisje wordt. Wordt de eicel bevrucht door een zaadcel met een Y chromosoom, dan wordt het een jongetje, wordt de eicel bevrucht door een X chromosoom, dan wordt het een meisje."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zeker weten van niet.
En mocht het toch een poging gewaagd hebben dan had het wel een beetje meer zijn best mogen doen, vind je niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de antwoorden zo zie lijkt me dat God wellicht het meest op Barbapapa lijkt...