Mensen wat voor beest is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij of hommel volgens mij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Owja, insect gern beest;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee een bij of hommel heeft niet zulke grote veulels, kijk maar een goed, hij heeft 4 vleugels, en grote en een kleinere aan elke kant,,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een insect is ook een dier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een libel, maar waar is zijn achterlijf :O
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is een nepper!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Libel die dubbel geplooid is.
(Van het lachen?)
Of het achterlijf ontbreekt.
(Afgebeten door een ander insect?)

Antwoorden (4)

Ik zie het lijf niet zo goed,maar aan de vleugels te zien is dit een libel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijf is te kort voor een libel, het lijf is net zo groot als het lijf van een bij of wesp zeg maar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft wel de vleugels ervan,misschien een libellesoort die we hier nog nooit gezien hebben en een kort lijf heeft of het is er eentje die net uit de cocon is gekropen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat de libelle een deel van zijn achterlijf kwijt is, gepakt door een kat o.i.d.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar dacht ik ook al aan tacuma.
een zeldzame libelle, die in een bepaald tropisch klimaat voorkomt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de vleugels te zien is het zeker een libelle.

Ook doet de vleugeltekening mij denken aan een viervlek (Libellula quadrimaculata).

Het vreemde is het achterlichaam, dat hoort nog een behoorlijk stuk door te lopen.
Misschien had hij hem zo gekruld dat hij niet goed zichtbaar is op de foto.

Een pas uit de larven gekropen libel is het ook niet, want dan zou hij nog wit zijn. En in ieder geval er niet zo gekleurd uitzien.

Ik gooi het op de viervlek :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit zijn de vleugels van een Viervlek (libelle) gemonteerd op het lijf van een vlieg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens, de ogen en poten zijn precies die van een libelle. Het zit hem in het missen van het achterlichaam :P