Welke manier van benaderen is het best?

Om iemand gedag te zeggen,gesprek mee aan te gaan.
Hey,hoi,hallo,goeiedag,ey,oi,ola,hello,hai,enz

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
voor je klasgenoten of voor je a.s. werkgever?

Antwoorden (2)

Dat hangt ervan af waar je woont, welke gelegenheid het betreft, of je elkaar al kent of niet, in welke verhouding je tot elkaar staat (is het de grote baas van het bedrijf of je nieuwe naaste collega of iemand in de kroeg?), etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou nu zou antwoorden zou ik het doen op de manier van: beste .....
Mocht je een sollicitatiebrief willen schrijven kan je ook beginnen met Beste of Geachte.
Voor een vriend/in begin je met hai of hallo of zo.
Voor de eerste keer contact met iemand geef je direct een indruk weg bij de aanhef.
Dit is misschien handig om te weten.
Succes

Toegevoegd na 49 seconden:
In een gesprek wijst het zich vaak vanzelf.