ik ga voor deze:

Het is moeilijk om te meten hoe lang vissen in het wild leven. Maar de vis heeft geleefd de langste in een aquarium in de wereld is Opa, een Australische Longvissen dat leeft bij de Shedd Aquarium in Chicago.

http://www.sheddaquarium.org/australianlungfish.html

Van de officiële website: "volgroeid toen hij aankwam vanuit Sydney voor Fair de Wereldtentoonstelling in Chicago van 1933, is hij minstens 80 jaar oud en mogelijk veel ouder. Op 25 pond en 4 meter lang, hangt hij uit als een gezonken aanmelden de onderkant van zijn habitat in wateren van de wereld met vier andere - en aanzienlijk jonger! - longvis. "

Toegevoegd na 54 seconden:
of deze:

De langst levende vis: Aquaria bestaan nog te kort om vast te stellen welke vissoort men zou kunnen beschouwen als de langst levende. Er zijn echter aanwijzingen die erop duiden dat het de Meersteur (Acipenser fulvercens) uit Noord-Amerika zou zijn. Bij een bestudering van de groeiringen van 966 exemplaren, gevangen in het gebied van het Winnebago Meer in de Amerikaanse staat Wisconsin tussen 1951 en 1954, bleek de oudste Steur een mannelijk dier te zijn (2,01m lang) dat een ouderdom aangaf van 82 jaar en dat nog steeds groeide. In juli 1974 werd een groeiringentelling van 228 jaar vermeld voor een vrouwelijke Koi-vis (een Karpervarieteit), Hanako genaamd die leefde in een vijver in Higashi Shirakawa, Japan. De hoogste offcieel aanvaarde leeftijd voor deze soort is echter 50 jaar.

In 1948 werd de dood gemeld van een 88 jaar oude, vrouwelijke Europese Paling (Anguilla anguilla), Putte genaamd, in het aquarium van het museum van Halsinborg in het zuiden van Zweden. Het dier was, naar men aanneemt, geboren in de Sargasso Zee (Noordelijke Atlantische Oceaan) in 1860 en werd, drie jaar oud, in de rivier gevangen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je had ik ook net gevonden, maar.... te laat ;-))

Andere antwoorden (1)

De inktvis.