Waar komt de term "ceteris paribus" vandaan?

Wie is er mee begonnen? Hoe is het ontstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (1)

`Ceteris paribus` is een uitdrukking afkomstig uit het Latijn, die betekent: `de overige omstandigheden gelijk blijvend`. De term wordt vooral in de economische wetenschap gebruikt om in theoretische modellen een situatie te onderzoeken waarin de invloed van veranderingen in één grootheid (de verklarende variabele) op één andere grootheid (de te verklaren variabele) wordt nagegaan.

Je zou eens op mijn bron moeten klikken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vriend, ik kan zelf ook googelen. De brei aan info die je krijgt kan ik niets mee. Ik stel deze vraag niet voor niets hier op GV.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hey yason, je hebt wel commentaar over dat je zelf ook wel kan googelen, maar waarom doe je dat niet dan?