Zijn er blind spots in de wikipedia?

Dus onderwerpen waar niks over te vinden is. Doordat de pagina nog niet gemaakt is, of door bijvoorbeeld een verboden onderwerp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Wikipedia heeft alleen lemma's over populaire onderwerpen. Als je dus iets zoekt over jouw specialisme waar weinig mensen in geïnteresseerd zijn of de tijd voor nemen om daar iets over te schrijven, staat daar weinig over in. Deze gaten kun je zelf meestal makkelijk opvullen door de lemma's uit het Engels, Frans of Duits. In vergelijking tot ouderwetse encyclopedieën heeft Wikipedia heeft weinig blind spots, omdat Wikipedia veel meer lemma's heeft en iedereen die iets mist aan kan vullen en omdat Wikipedia zich niet druk hoeft te maken over de vraag of een onderwerp niet een bevlieging of modegril is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja. er is nog niets te vinden over de schudeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, deze blinde vlek moet nog even blijven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's jammerrr!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een eg is in het brabants een instrument van hout met aan de onderkant houten pennen van ongeveer 20cm lang wat boeren vroeger gebruikten om het land los te maken. Een schudeg is een gewone eg, maar er zit aan een kant een touw aan waar de boer aan trok terwijl het paard de eg voorttrok, gevolg de pennen welke door de grond gingen zakten als hij het touw losliet dieper in de grond en maakten de grond dieper los. Dit werd gedaan om de grond vruchtbaarder te maken en losser. En wanneer de grond omgeploegd was werd het gedaan om de grond egaalder te maken, dan waren de ruggen van het ploegen weg.Later werden deze eggen van ijzer gemaakt. Men kan ze nog zien in musea, of tentoonstellingen van oude (hand)machines. Ze zijn in gebruik gebleven tot ongeveer 1950.
Wiki kent dit niet omdat er toen nog geen computers waren, en een boer kan dit niet op internet zetten, want een boer blijft toch maar een boer en weet niet hoe hij dit op internet moet zetten. Ikzelf trouwens ook niet, en zal het ook niet proberen.
In het verleden meermaals bot gevangen bij Wikipedia, maar die onderwerpen kunnen inmiddels aangevuld zijn.
13 jaar geleden
Ja, er staat niets in over blind spots bij Wikipedia.
13 jaar geleden
Er is niets te vinden over alle fouten die er in staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!
Goeievraag is onbekend. Nou, als dat er al niet in staat..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Special:Search?search=goeievraag&go=Go