Kunnen vragen op of komt er een moment dat deze site zo'n grote database heeft dat men geen vragen meer kan verzinnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, vragen kunnen niet op. In theorie zouden de vragen met het onderwerp fysieke aarde of iets dergelijk wel opraken. Maar dit zal heel erg lang duren, want bij al het nieuwe dat wij ontdekken, horen nog vele nieuwe vragen. Er is zo gigantisch veel en hoe meer we weten, hoe meer we vragen.

Een simpel voorbeeld, wat zou er gebeuren als er een nieuw soort mobiel/hartslag/horloge voorwerp zou komen wat er uitziet als een horloge. Dan komen er gelijk weer heel veel vragen,
Hoe werkt het?
Hoe sluit ik het aan op de computer?

En wat dan als we een nieuwe ster ontdekken?
Wat is de baan rond.. ? Hoe snel gaat hij, wat is de exacte inhoud, Hoe groot, hoe warm, is er mogelijkheid tot leven (wss niet op een ster btw) Waarom dit, waarom dat...
Je kunt uren door gaan met vragen. En de mens

En uiteraard moet je niet vergeten dat de mens doorleeft. Dat wil dus zeggen dat persoonlijke vragen nooit op gaan. Dat ten eerste al niet. Want dat is voor iedereen weer anders. Een kleine verandering in de persoonlijke omgeving maakt het in principe weer een andere vraag.

Net zo als de vraag die ik nu rechts zie staan ''hoe vertel je aan je schoonvader dat hij smakt tijdens het eten''

Dat is moeilijk om te beantwoorden omdat de persoonlijke ervaringen voor iedereen anders zijn. Maar een kleine verandering in de extra uitleg kan de hele vraag een draai geven.

Zoals: ''Hoe vertel je aan je schoonvader dat hij smakt tijdens het eten?'' De vraag lijkt het zelfde. Maar misschien gaat de eerste vraag wel over een schoonvader van een getrouwde familie en de tweede slechts over een relatie van twee personen rond de 14, want dan is het beste antwoord simpel weg negeren. Terwijl dat niet het beste antwoord is bij het eerste geval omdat je die schoonvader veel vaker en langer tegen zult komen.

Vragen kunnen niet op en bij alles wat we nieuw ontdekken en alle persoonlijke ervaringen die er bij komen (welke er bij komen tot de mens uitsterft) komen er alleen nog maar meer, meer en meer. Dus bereid je maar voor op een hele hoop vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, er blijven altijd actualiteiten waardoor er weer nieuwe vragen onstaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, zolang mensen nieuwe dingen blijven uitvinden, oorlogen blijven ontstaan, regeringen blijven vallen of worden gekozen enz, zullen er altijd nieuwe vragen blijven komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En er zijn altijd mensen die de database niet gebruiken, en een vraag stellen die al eerder gesteld is.
13 jaar geleden
Probeer niet de creativiteit en de nieuwsgierigheid van mensen te onderschatten.

Mensen zijn van nature zeer nieuwsgierig en zullen derhalve ook altijd vragen hebben (en gelukkig maar :) ).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE mensheid denkt al eeuwen en eeuwen over het leven na, en stelt zich daarbij vragen. Vooruitgang komt voort uit het stellen van vragen.
Het is inherent aan het menszijn. Dus zal het doorgaan, zolang er mensen zijn.