Psychoactieve stof in Paradontax? (tandpasta).Ik hoorde daar vreemde verhalen over!Wie weet er iets over te vertellen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Lijkt een urban legend. Ik gebruik Parodontax en er zitten enkele kruidenextracten in, waaronder salvia officinalis. Niet te verwarren met salvia divinorum, een plantje uit het regenwoud waarvan je de blaadjes kunt kauwen en dan knijterhigh wordt (en moet overgeven als niet uitkijkt.) De andere kruidenextracten zijn bijvoorbeeld kamille, munt en nog een en ander aan dr. Vogel-achtige substanties, waar je echter ook gewoon thee van kunt zetten.
Verder is het grootste verschil, als je hem bijvoorbeeld naast de ingredienten van Prodent houdt, de grote hoeveelheid Sodium bicarbonaat, oftewel bakpoeder, wat het die rare zoute smaak geeft. Dit staat enigszins misleidend vermeld als 'speciaal bewerkt mineraalzout', maar high zul je er niet van worden.

Het lijkt ook een wat raar verhaal. Tandpasta met water verdunnen en dan opsnuiven? Verdun je tandpasta niet altijd met water, waarna je het minuten lang in je mond houdt? Zouden je slijmvliezen dan die stoffen niet ook opnemen, en zou je dan niet sowieso high worden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
:-) Daar zou je een leuk dubbelblind onderzoekje aan kunnen wijden...

Andere antwoorden (2)

Blijkbaar kun je het opsnuiven?!?
Ik wist 't ook niet (en ga 't ook niet proberen trouwens)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb ook begrepen dat er alcohol in zit maar ik geloof toch niet dat de politie er in trapt als hij vraagt of je gedronken hebt nee maar wel mijn tanden gepoetst