Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

vanmiddag tijdens harde regenbui viel er ineens een ½steen uit de lucht . Is het mogelijk dat de uit ruimte komt ivm sterrenregen vanacht ?

Het is een mooie gladde ge-ronde steen (bruin) met zwart lijkt wel verbrandplekken en aan 1 kant recht als of hij doormidden is gebroken ..de andere helft heb ik niet gevonden of horen vallen. Het kan bijna niet zo zijn dat iemand hem gooide want er was verder niemand

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ook een verklaring kan zijn: vogels willen nog wel eens stenen laten vallen. Ze zien de steen dan aan voor een ei of een lekkere noot, waarvan ze de schaal of dop willen kraken door hem in de lucht van hoogte te laten vallen. De stenen vinden ze bijv op de platte daken van gebouwen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

stenen worden glad door jarenlange erosie door zand, wind of water. Lijkt me dat een steen uit de ruimte niet volmaalt glad kan zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal geen meteoriet zijn lijkt me, maar je weet het nooit. Meestal zijn die niet rond.
Wat waarschijnlijker is: een kleine windhoos heeft ergens een steentje 'opgezogen' en jouw kant opgewaaid.

Als je het echt zeker wilt weten kun je contact opnemen met het Meteorieten Documentatie Centrum. Op de site staan ook dingen die je eerst even moet controleren voor je ze belt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me wel levensgevaarlijk, gelukkig is hij niet tegen je hoofd gewaaid, die steen is met een krachtige windkracht mee gevoerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding