Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het goed om ijs te eten als je een beugel draagt?

Dat zei mijn orthodontist en anderen zeggen het ook. Ben alleen benieuwd naar de (wetenschappelijke) verklaring...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen ja, maar ik herinner me alleen dat de orthodontist zei dat ijs goed voor mijn beugel was/is. Heb inmiddels geen beugel meer maar vroeg het me toch af!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Na een controle, als de beugel wordt aangepast, kunnen de tanden een beetje gevoelig worden, omdat ze geleidelijk naar hun juiste plaats worden gebracht. Dan wordt aangeraden om een ijsje te eten, omdat kou de thermisch gevoelige draad minder actief maakt.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk om de pijn te verdoven als je beugel wordt aangedraait en erg strak zit.
Dan kan ijs eten verlichting brengen, ik denk voor even.
Als je beugel veels te strak i aangedraait moet je echt even naar de ortho gaan want dan is het niet goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb inmiddels geen beugel meer maar herinner me het nog goed. Het zal wel tegen pijn zijn ja maar dat zei hij er niet bij (volgens mij)...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding